تکنولوژی

ويندوز فون و تداوم نقض حریم شخصی کاربران

خبرگزاري‌ها- مایکروسافت کماکان در حال نقض حریم شخصی کاربران سیستم عامل ویندوز فون از طریق جمع آوری بدون اجازه اطلاعات شخصی آنا است.
بررسی های یک محقق امنیتی مستقل نشان می دهد که سیستم عامل ویندوز فون 7 به گونه ای طراحی شده که اطلاعات مکانی کاربران را ثبت و ضبط کرده و برای این کار حتی از برنامه های نصب شده برای تسهیل استفاده از دوربین های دیجیتال گوشی ها استفاده می کند.
این کار بدون اطلاع و حتی کسب اجازه از کاربران صورت می گیرد و نقض مستقیم موافقتنامه کاربری مایکروسافت با مشتریان و کاربران محصولاتش محسوب می شود و باعث اعتراضات شدید و گسترده شده است.
تست و آزمایش های رافائل ریورا ثابت می کند تمامی نسخه های ویندوز فون 7 برای این کار غیرقانونی طراحی شده اند و تلاش می کنند اطلاعات کارران را بدون اجازه آنها جمع آوری کنند.
اطلاعات جمع آوری شده از این طریق برای مایکروسافت ارسال می شود و به نظر می رسد این شرکت از آنها برای تجزیه و تحلیل رفتارهای کاربری و ارتقای محصولاتش استفاده می کند.
این اطلاعات عبارتند از نسخه سیستم عامل مورد استفاده، نام وسیله، نقاط مختلف استفاده از سیستم عامل و … مایکروسافت تا به حال بارها با قاطعیت جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران را تکذیب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا