تکنولوژی

ايمن بودن سيستم عامل موبايل نسبت به کامپيوتر

خبرگزاری‌ها – شركت سمانتك از بزرگترين توليدكنندگان ابزارهاي امنيتي در دنيا اعلام كرد سيستم‌عامل‌هاي موبايلي اندرويد و iOS به طور كلي از سيستم‌هاي عامل رايانه‌اي ايمن‌تر هستند.
به گفته اين مركز امنيتي هر دو سيستم‌عامل موبايلي اپل و گوگل ايمن‌تر از رايانه‌ها هستند و بر اين اساس مي‌توان سيستم امنيتي آن‌ها را از سيستم‌عامل ويندوز هم قوي‌تر دانست.
اين سيستم‌هاي عامل موبايلي قابليت‌هاي امنيتي فراواني دارند كه در سيستم‌هاي عامل رايانه‌اي ملاحظه نمي‌شود.
مركز امنيتي سيمانتِك در ادامه اعلام كرده است كه دو سيستم‌عامل موبايلي گوگل و اپل از نظر داشتن ابزارهاي امنيتي در حالت كلي باهم يكسان هستند و سيستم امنيتي آن‌ها در حالت كلي با يكديگر تفاوتي ندارد. سيستم‌هاي عاملي موبايلي اپل و گوگل بسيار انعطاف‌پذير ساخته شده‌اند تا امكان سازگاري آن‌ها با انواع ابزارهاي امنيتي ساخته شده توسط شركت‌هاي توسعه‌دهنده نرم‌افزاري فراهم شود. اين انعطاف‌پذيري موجب شده است تا اين محصولات با توان بيشتري در مقابل مشكلات امنيتي حاضر شوند.
كارشناسان مركز سيمانتِك در كل بر اين باورند كه در پي گرفتن سيستم امنيتي به كار رفته در سيستم‌هاي عامل موبايلي مي‌تواند باعث افزايش امنيت در رايانه‌ها شود.
برخي منابع آگاه از هم‌اكنون اعلام كرده‌اند كه مايكروسافت سيستم‌عامل ويندوز 8 را به طور عمده بر پايه سيستم‌عامل موبايلي ويندوز فون بنا كرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا