تکنولوژی

رقابت بر سر ساخت برترین تبلت جهان

مهر- رقابت بر سر ساخت برترین تبلت جهان در میان شرکتهای مختلف بالا گرفته است و نمایشگاه CES سال آینده نقطه اوج این رقابت خواهد بود؛ جایی که شرکت پالم رقیب اصلی آی-پد محبوب اپل را معرفی خواهد کرد.
شاید آی-پد شرکت اپل اکنون به بالاترین نقطه از محبوبیت در میان کاربران رسیده باشد اما استیو جابز باید کمی بیشتر محتاط باشد زیرا رقابت بزرگی در پیش دارد و پیش بینی می شود در نمایشگاه CES 2011 در لاس وگاس برای این محصول رقبای بزرگ و جدی رونمایی شوند.
اما طری که می تواند محبوبیت آی-پد را با مشکل مواجه کند از جانب رقبای بزرگ اپل، یعنی RIM، اینتل یا مایکروسافت نخواهد بود بلکه خطر اصلی از جانب یکی از قدیمی ترین رقبای اپل یعنی شرگت پالم و همکارش HP خواهد بود. طرحهایی از تبلت جدید این شرکت با نام پالم-پد به رسانه ها راه پیدا کرده است که به نظر می رسد چنین محصولی به زودی با موجی از استقبال جهانی مواجه شود.
شرکت HP سه مدل از تبلتهای پالم-پد را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد که تفاوتهای سخت افزاری میان آنها چندان زیاد نیست. هر سه مدل تحت سیستم عامل WebOs خواهند بود. مدل مصرفی پالم-پد از شبکه 4G بهره مند بوده و نسبت به آی پد از برتری هایی برخوردار است. برای مثال از یک پورت خروجی ویدیوی مینی HDMI برخوردار است در حالی که خروجی ویدیوی آی-پد کاملا متفاوت و استفاده از آن دشوارتر است.
در عین حال این تبلت از دو دوربین وب-کم یکی بر رو و یکی بر پشت تبلت برخوردار است که 1.3 و 3 مگا پیکسلی بوده و به فلش LED مجهزند. پالم پد نسبت به آی-پد از ضخامت کمتری برخوردار بوده و لبه های گرد آن بیشتر به کتاب خوان الکترونیک کیندل شباهت دارد. وزن این دستگاه 566 گرم بوده و از پورت USB سه برخوردار است.
مدل ویژه دانشجویی این تبلت که در CES به نمایش گذاشته نخواهد شد، نمایشگری 8.9 اینچی داشته و می تواند به نرم افزارهای آموزشی داخلی دانشگاه ها وصل شود و همچنین می تواند دیگر کارایی هایی را که مسئولان دانشگاه ها آنها را ضروری می دانند را پشتیبانی کند. دانشجویان می توانند از پاییز 2011 استفاده از این تبلت ها را آغاز کنند.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، سه مدلی که قرار است در CES به نمایش گذاشته شود هنوز تکمیل نشده اند اما احتمالا از نمایشگرهای بزرگتر و مشابه با آی-پد برخوردار خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا