تکنولوژی

شکايت مایکروسافت از موتورولا

ايسنا- مايكروسافت از موتورولا با ادعاي نقض شدن امتيازهاي انحصاري‌اش در تلفن‌هاي آندرويدي ساخت اين شركت شكايت كرد.
مايكروسافت كه بزرگ‌ترين سازنده نرم‌افزار جهن است، موتورولا، متحد سابق اين شركت را متهم كرد كه 9 امتياز انحصاري متعلق به مايكروسافت را در تلفن‌هاي هوشمند مبتني بر نرم‌افزار آندرويد گوگل نقض كرده است.
اين شركت نرم‌افزاري سيستم عامل تلفن همراه ويندوز را دارد كه براي مورد استفاده قرار گرفتن آن در گوشي‌ها از سازندگان پول مي‌گيرد. موتورولا نيز مانند رقبايش به آندرويد رايگان گوگل به‌عنوان گزينه‌اي مناسب‌تر گرويده و روابط بين دو شركت پرتنش شده است.
اين شكايت 10 روز پيش از عرضه نسخه جديد نرم‌افزار موبايل مايكروسافت كه اين شركت اميدوار است به بازپس‌گيري سهم بازار از آيفون اپل و آندرويد گوگل كمك كند، انجام گرفته است.
امتيازهاي مورد بحث مربوط به همگام‌سازي اي‌ميل، تقويم و تماس‌ها، برنامه‌ريزي نشست‌ها و برنامه‌هاي اطلاع‌دهنده تغيير در قدرت سيگنال و قدرت باتري است.
سخنگوي موتورولا در واكنش به اين شكايت اظهار كرد كه شركتش هنوز كپي اين شكايت را دريافت نكرده اما بر اساس دارايي‌هاي مالكيت معنوي قويش، قصد دارد به‌طور قاطع از خود دفاع كند.
گوگل نيز از اقدام مايكروسافت كه به ادعاي اين شركت، نوآوري در اين بخش را تهديد مي‌كند، ابراز نااميدي و اعلام كرد كه با وجودي كه در اين شكايت نيست اما از نرم‌افزار آندرويد و شركايي كه به اين شركت در طراحي آن كمك كرد‌اند، حمايت مي‌كند.
اين شكايت جديدترين مورد در مجموعه پيچيده از اقدامات حقوقي بين سازندگان تلفن و شركت‌هاي نرم‌افزاري بر سر مالكيت امتيازهاي انحصاري فن‌آوري مورد استفاده در تلفن‌هاي هوشمند است كه سال گذشته با شكايت نوكيا از اپل آغاز شد و با شكايت متعاقب اپل از سازنده تايواني HTC و شكايت اوراكل از گوگل بر سر نرم‌افزار آندرويد ادامه يافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا