تکنولوژی

امنيت كلمه در هات ميل تقويت مي‌شود

ايسنا- مايكروسافت امكانات امنيتي جديدي را به هات‌ميل اضافه كرده تا به سرقت رفتن اشتراك‌هاي سرويس اي‌ميل خود را دشوارتر و بازيابي از حملات هك را براي قربانيان ساده‌تر كند.
هنگامي‌كه اشتراك كاربران هات ميل به سرقت مي‌رفت يا كلمه عبور خود را فراموش مي‌كردند، مي‌توانستند با پاسخ به يك پرسش امنيتي يا ارسال اي‌ميل به يك نشاني اي‌ميل ديگر، به اشتراك خود وارد شوند.
اين سيستم‌ها دشوار بودند زيرا بسياري از افراد پرسش‌هاي امنيتي را فراموش مي‌كردند يا اين پرسش‌ها به راحتي از سوي افراد غريبه با اندكي جست‌وجوي اينترنتي، يافته مي‌شدند.
اما اكنون كاربران هات‌ميل مي‌توانند شماره تلفن همراهي را ثبت كنند تا كد محرمانه از طريق پيام كوتاه به آن‌ها ارسال شود و بتوانند كلمه عبورشان را مجددا تنظيم كنند.
هم‌چنين مي‌توانند از يك رايانه معتبر كه در هات ميل ثبت شده استفاده كنند تا اگر اين رايانه مورد استفاده قرار گرفت، هات ميل به صورت خودكار به ارتباط اعتماد كند و به كاربر امكان دهد كلمه عبور خود را مجددا تنظيم كند.
به‌علاوه كاربران هات ميل پيش از افزودن يك روش اثبات جديد يا تغيير روش فعلي مي‌توانند دست كم يك بار به روش بررسي دارندگي فعلي دسترسي داشته اشند. به اين ترتيب سارقاني كه كلمه عبور را به سرقت برده‌اند، نمي‌تواند كاربر هات ميل را با تغيير اطلاعات به اشتراكش راه ندهند.
در صورتي‌كه اشتراك كاربران هات ميل هيچ تنظيماتي براي اثبات دارندگي اشتراك نداشته باشد و كاربران دسترسي به اشتراك خود را از دست بدهند هم مي‌توانند از نماينده‌هاي پشتيباني مايكروسافت كمك بگيرند.
مايكروسافت هم‌چنين آيكون “ارسال كننده معتبر” را در اي‌ميلي نشان مي‌دهد كه به عنوان اي‌ميل معتبر مورد بررسي قرار گرفته و يك كلمه عبور يك بار مصرف را براي كاربران هات ميل كه نمي‌خواهند كلمه عبور خود را در يك مكان عمومي وارد كنند، به تفن‌هاي همراه ارسال مي‌كند.
گفتني است گوگل نيز به تازگي لايه دفاعي جديدي را براي اشتراك‌هاي جي‌ميل و ساير خدمات خود معرفي كرده كه در آن كاربران اين خدمات براي ورود به اشتراك خود، يك كد امنيتي برروي گوشي خود دريافت مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا