تکنولوژی

پیشگامان تکنولوژی در سال 2011

ام بی ای نیوز- هر ساله مجله ” World Economic ” فهرستی از یک سری شرکت های مختلف منتشر می کند که نوآوری های آنها می تواند جهان را تغییر دهد. در این اسامی تنوع زیادی مشاهده می شود.

به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت بلومبرگ، این لیست روز اول سپتامبر با عنوان پیشگامان تکنولوژی در سال 2011 منتشر شد. این لیست کمپانی هایی را معرفی می کند که محصولات مدرن آنها تاثیر زیادی بر روی آینده جهان خواهد گذاشت. از سال 2000 تاکنون با کمک یک هیات متشکل از شصت و هشت کارشناس مختلف چهارصد و هفتاد شرکت به عنوان پیشگامان تکنولوژی در دهه گذشته شناخته شده اند ه موفقیت های بزرگ شرکت هایی نظیر گوگل و EBAY در این مدت بر حضور آنها در این فهرست تاثیر داشته است. برای انتخاب در این فهرست، شرکت های مختلف باید جهت توسعه نوآوری های مفید در زندگی تلاش کرده و از پتانسیل کافی برای ایجاد تغییرات بزرگ و طولانی مدت در دنیای تجارت برخوردار باشند. آنها همچنین باید با استفاده از یک نیروی مدیریت آینده نگر نشانه هایی از قدرت تبدیل شدن به رهبران بازار را بیان کرده و یک تکنولوژی جدید و تایید شده را عرضه کنند.

نمایندگانی از پنج قاره جهان
اسامی این لیست از میان سیصد نامزد مختلف انتخاب شده اند که توانایی ایجاد تغییرات جهانی در حوزه های گوناگون را دارا هستند: تولید داروها و ابداع روش های درمانی موثر تر، بهبود روابط تجاری، کاهش آلودگی و ساخت آن دسته از خودروها و مصالح ساختمانی با انرژی زایی بیشتر.
طبقه بندی شرکت ها در سال جاری بسیار جالب و وسوسه انگیز است. برای اولین بار در این دوره انتخاب نامزد های دریافت جایزه نیاز جهانی برای نوآوری ها و پیشگامان تکنولوژی جدید را در بر می گیرد.

در قرن بیست و یکم همچنین بر روی انرژی و تولید دی اکسید کربن تاکید می شود. بیش از یک سوم از پیشگامان تکنولوژی در سال 2011 بر روی این مسایل تمرکز کرده اند. در این میان دو شرکت قرار دارند که برپا کنندگان آنها قهرمانان دو دوره از این مسابقه هستند. یکی از آنها ” استوارت اوانس ” امسال تحت عنوان شرکت ” Novacem ” اقدام به تولید سیمان سبز کرده است. در فرآیند تولید این سیمان دی اکسید کربن جذب می شود. در مقایسه با آن، سیمان معمولی مقادیر زیادی از گاز دی اکسید کربن منتشر کرده و سهم عمده ای در تولید گازهای گلخانه ای دارد. ” آوانس ” قبلا نیز به عنوان یکی از پیشگامان تکنولوژی در سال 2004 در صنعت تولید پلاستیک به عنوان سازنده نمایشگر های قابل انعطاف سبک برای جستجو در اینترنت انتخاب شد.
در ادامه ” مایک چیکی ” کسی است که تفکری نوین درباره باتری ها، سوخت و انژکتورهای آن دارد. او در پشت ” ZPower ” یکی از پیشگاما تکنولوژی در سال 2009 قرار گرفته است.

این شرکت در تولید باتری های قابل شارژ با روکش نقره – روی برای استفاده در ساختار تخصص دارد. شرکت جدید او در حوزه تولید سوخت های کربوکسیلاتی به عنوان یک پیشگام تکنولوژی در سال 2011 شناخته می شود. او یک نوع سیستم تزریق سوخت طراحی کرده است که می تواند با بهبود کارایی و صرفه جویی اقتصادی در اتومبیل ها و کامیون ها کمک شایانی به وضع سخت ترین قوانین برای جلوگیری از انتشار دی اکسید کربن کند.

این شرکت اخیرا به سوی تولید سوخت های زیستی به نام ” سیاره سرد ” روی آورده است. این کار به منظور توسعه سوخت های ” کربن منفی ” بر اساس فتوسنتز گیاه انجام می شود. این فرآیند دی اکسید کربن را از هوا گرفته و می تواند روزی آن را جایگزین بنزین کند.

حضور در رتبه بندی مجله ” World Economic ” رویایی است که هر ساله انگیزه ورود به این فهرست را برای صدها شرکت مختلف ایجاد می کند. ثبت اسامی آنها به عنوان پیشگامان تکنولوژی در این رده بندی بسیار ارزشمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا