تکنولوژی

8 محصول متمایز دنیای تکنولوژی در سال 2024

امسال برای مصرف کنندگان گجت‌های دیجیتال، سال جذابی خواهد بود زیرا شرکت بزرگ اپل قرار است امسال یک محصول منحصر به فرد معرفی کند. همچنین یک استارتاپ که توسط کارمندان سابق اپل راه اندازی شده، برنامه دارد تا با معرفی یک گجت پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی، جایگزینی برای آیفون ارائه دهد. گیمرها هم باید منتظر نسل جدید کنسول‌های محبوب خود باشند. به علاوه رقابت بین دو کشور آمریکا و چین وارد حیطه متفاوتی شده و این دو کشور به جای تحریم‌های دولتی یا طراحی رقابتی تراشه‌ها، روی عرضه گجت‌های دیجیتالی متمرکز خواهند شد.

Apple Vision Pro

تا به امروز هدست‌هایی که به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده(تکنولوژی ترکیبی-Mixed Realities) مجهز هستند، نتوانسته‌اند آنطور که باید انتظارات کاربران را برآورده کنند، اما محصول‌ آینده اپل به احتمال زیاد تغییر بزرگی در این حیطه ایجاد خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده که هدست Apple Vision Pro را اوایل سال جاری میلادی با قیمت گزاف 3.500 دلار به صورت محدود عرضه خواهد کرد. از آنجاییکه Vision Pro می‌تواند انقلابی در صنعت هدست‌های مجهز به تکنولوژی واقعیت ترکیبی ایجاد کند، اپل تصمیم دارد با عرضه آهسته این محصول به بازار، فضا را برای شناسایی چالش‌ها و مشکلات احتمالی و رسیدگی و حل آنها باز بگذارد. استراتژی محتاطانه اپل در عرضه محدود Vision Pro ، می‌تواند تاثیرگذاری لحظه‌ای این محصول نوین را کاهش داده و سرعت روند توسعه در حوزه این تکنولوژی را دستخوش تغییر قرار دهد.

GPT آینده

در سال‌های ابتدایی معرفی آیفون، هر مدل جدیدی که از این محصول عرضه می‌شد تغییر بزرگی در صنعت تکنولوژی ایجاد می‌کرد. مدل‌های هوش مصنوعی سیستم چت جی‌پی‌تی شرکت اوپن ای‌آی نیز پتانسیل‌های بالایی برای ارتقا دارند و با هر نسخه جدیدی، تغییر بزرگی در حوزه هوش مصنوعی ایجاد می‌شود. پیش‌بینی می‌شود امسال قابلیت‌های جدید و هیجان انگیتری به این سیستم اضافه شود، البته هنوز هیچ خبر رسمی در این رابطه اعلام نشده است.

نینتندو سوییچ جدید

شرکت نینتندو تا کنون هیچ خبر رسمی در مورد کنسول گیمینگ آینده خود منتشر نکرده اما بر اساس خبرها و اطلاعات غیر رسمی، احتمالا اواخر امسال مدل جدیدی از این محصول معرفی خواهد شد. فعلا درباره جزئیات نسل آینده این کنسول اطلاعات زیادی منتشر نشده است.

خودرو Cybertruck تسلا

سال 2024، دورانی مهم و حیاتی برای شرکت تسلا محسوب می‌شود. رقابت در حوزه خودروهای الکتریکی افزایش پیدا کرده و این شرکت برای پیشرو ماندن در این حوزه باید خودروهایی با طراحی متفاوت و منحصر به فرد و قابلیت‌های جدید معرفی کند. Cybertruck، نام محصول آینده تسلا است که قیمت آن از 60.999 دلار شروع می‌شود. پیش خرید این خودرو از اواخر 2024 شروع شده و در سال 2025 به بازار وارد خواهند شد.

شارژرهای وایرلس Qi2

امسال قرار است شارژر وایرلس Qi2 عرضه شود که می‌تواند دستگاه‌ها را با سرعت و امنیت بیشتر به صورت وایرلس شارژ کند. درحال حاضر تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند کنونی در بازار، از قابلیت شارژ بدون سیم یا وایرلس پشتیبانی می‌کنند اما عرضه Qi2 می‌تواند شرکت‌های سازنده را ترغیب کند تا محصولات مختلف خود را به تکنولوژی شارژ بدون سیم مجهز کرده و به متداول شدن این تکنولوژی کمک کند.

ایکس باکس‌های بدون دیسک

در سال 2023 شرکت سونی توانست تغییر بزرگی در صنعت گیمینگ ایجاد کند و بازی‌هایی معرفی کرد که فقط برای دانلود کردن عرضه شده‌اند( دیسک فیزیکی ندارند). بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، شرکت مایکروسافت نیز همین استراتژی را برای بازی‌های نسل جدید کنسول ایکس باکس خود در نظر گرفته است. طراحی باریک و ظریف کنسول‌های جدید ایکس باکس نشان می‌دهد که این شرکت تلاش دارد با متداول سازی بازی‌های دیجیتالی قابل دانلود، تجربه منعطفی از صنعت گیمینگ را معرفی کند.

پین هوش مصنوعی شرکت هیومین

گجت پوشیدنی کوچک شرکت هیومین که روی لباس متصل می‌شود، می‌تواند اطلاعات مختلف را روی کف دست کاربر نمایش داده، حرکات دست وی را تشخیص دهد و به دستورات صوتی پاسخ دهد. این دستگاه 700 دلاری قرار است اوایل 2024 عرضه شود و می‌تواند معرف نسل جدید گجت‌های مجهز به هوش مصنوعی محسوب شده که قرار است به زودی جایگزین گوشی‌های هوشمند شوند.

نسل جدید گوشی‌های هوشمند هوآوی

شرکت هوآوی تابستان امسال یک گوشی هوشمند معرفی کرد که به اولین پردازنده ساخت کشور چین مجهز شده و با این اقدام، قدرت کشورش را در طراحی و تولید تراشه‌ها به رخ رقیب خود آمریکا کشید. اگر نسل جدید گوشی‌های هوشمند چینی توان رقابت با محصولات آمریکایی را پیدا کنند، می‌توانند به مهم‌ترین محصول ژئوپلیتیک سال تبدیل شده و روی فناوری جهانی و روابط بین المللی تاثیر زیادی اعمال کنند.

منبع: bloomberg

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا