تکنولوژی

اپل، سريع‌ترين کمپاني جهان

همکاران سيستم – شرکت اپل از سوي Best Global Brands از لحاظ سرعت رشد در ارزش سهام به عنوان سريع‌ترين برند جهان در سال 2010 ميلادي معرفي شد.
برند اپل توانست در اين رتبه‌بندي 37 درصد از امتياز سرعت رشد را نصيب خود کند که در مقايسه با گوگل تنها با اختلاف يک درصد در مکان اولبه عنوان سريع‌ترين برندهاي جهان قرار گرفت. گفتني است در اين ليست گوگل با 36 درصد پيشرفت و افزايش ارزش سهام در مکان دوم قرار گرفته و پس از آن بلک بري با 32 درصد رشد مکان سوم را به خود اختصاص داده است.
گفتني است پس از اين شرکتها، نام کمپاني‌هاي J.P. Morgan با 29 درصد، شرکت Allianz با 28 درصد افزايش سرعت و شرکت Visa با 26 درصد رشد در مکان‌هاي بعدي مشاهده مي‌شود.
گفتني است با وجود اين سرعت بسيار بالا در رشد ارزش سهام شرکت اپل، اين شرکت توانست در بين 17 شرکتي که بالاترين ارزش سهام در بورس را دارند قرار بگيرد و پس از شرکت‌هاي IBM، مايکروسافت، گوگل و همچنين اينتل و نوکيا و HP قرار بگيرد.
به عقيده کارشناسان اپل توانست سال 2010 را با موفقيت پشت سر بگذارد، تبليغات و فعاليت‌هاي اين شرکت در بازار خدمات و محصولات الکترونيکي توانست در حد مطلوب رضايت کاربران را جلب کند که اين امر سبب شد اپل به عنوان سريع‌ترين شرکت از لحاظ افزايش ارزش سهام شناخته شود.
با اين وجود برخي از تحليلگران بر اين عقيده هستند که اشتباهات اپل در ارايه خدمات براي محصولات جديد و همچنين ضعف در مديريت عرضه محصولات جديد باعث مي‌شود که سرعت رشد اين شرکت کاهش يابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا