تکنولوژی

محصولات رنگارنگ روي ويترين GITEX

نام نویسنده: ندا لهردي

دنیای اقتصاد -بالاخره يكي از بزرگ‌ترين رويدادهاي عرصه‌ ICT مطابق هرسال برگزار شد تا علاقه‌مندان بسياري را از سراسر دنيا به منطقه‌اي كوچك در خاورميانه بكشاند.

GITEX2007 روزهاي پاياني‌اش را سپري مي‌كند تا خاطره‌اي از محصولات رنگارنگ و جديد معرفي شده در آن را تا سال آينده در ذهن طرفدارانش ثبت كند.
تعجبي ندارد، اغلب شركت‌هاي بزرگ فعال در صنعت ICT، اي نمايشگاه را به مثابه يك فرصت طلايي ديده و تمايلي به از دست دادن آن ندارند. به همين دليل هم هست كه اين شركت‌ها بسياري از محصولات جديد خود را در اين نمايشگاه معرفي مي‌كنند.

محصولات رنگي بزرگ‌ترين توليدكننده نوت‌بوك دنيا

Dell كه يكي از حاميان مالي مجموعه شهر اينترنتي دبي در نمايشگاه GITEX است، با گروه جديدي از نوت‌بوك‌هاي پرطرفدارش به اين نمايشگاه آمد.
نوت‌بوك‌هاي D630، D830 و D430 از سري Latitude در دسته اين محصولات جديد قرار گرفتند. اين نوت‌بوك‌ها به خاطر وزن سبك و امكانات حرفه‌اي خود توجه بسياري از بازديدكنندگان را به خودشان جلب كرده‌اند.
GITEX 2007 همچنين بانه‌اي شد تا باريك‌ترين نوت‌بوك دنيا يعني مدل M1330 از سري XPS شركت Dell براي خريد در دسترس كاربران خاورميانه‌اي قرار بگيرد.اين نوت‌بوك‌ها ضخامتي برابر 3/13اينچ داشته و در سه رنگ مشكي، قرمز و ارغواني طراحي شده است.
سري جديد نوت‌بوك‌هاي رنگي Inspiron اين شركت محصولات ديگري بودند كه در اين نمايشگاه معرفي شدند. مدل‌هاي 1720، 1721، 1520، 1521، 530 و 531 از اين سري، در روزهاي آغازين GITEX2007 معرفي شدند.

جديدترين محصولات شركت بزرگ كره‌اي

شركت كره‌اي Samsung هم در اين نمايشگاه شركت كرد تا محصولات جديد خود را به نمايش بگذارد.
اين محصولات كه بيشتر از ميان لوازم و دستگاه‌هاي مصري الكترونيك هستند، با هدف استفاده در خانه‌هاي جديد و قابل حمل بودن طراحي شده‌اند.
تلويزيون‌هاي 57 و 70 اينچ از سري F9 اين شركت، محصولاتي هستند كه مجهز به تكنولوژي جديد وضوح رنگ LED هستند.
اين شركت همچنين جديدترين تلويزيون با كيفيت تصوير بالا يا HDTV مدل F8 خود را هم در اين نمايشگاه معرفي كرد.
اين تلويزيون‌ با ظاهري ساده، امكانات متفاوتي را در اختيار كاربرانش قرار مي‌دهد. DVD Player مدل BD- VP5000 كه امكان پخش فرمت‌هاي Blu- ray و HD- DVD را دارد، MP3 Player مدل YP-P2 بسيار نازك 9/9 ميليمتري مجهز به بلوتوث نسخه 0/2 و نمايشگر 3اينچ، قاب عكس ديجيتالي SPF-83V، گوشي‌هاي موبايل مدل U700 و U100 همراه با پرينتر ليزري چندكاره بسيار باريك مدل SCX-4500، محصولات ديگر شركت Samsung هستند كه براي اولين بار در CITEX 2007 به نمايش درآمدند.

محصولات پرطرفدار SONY

غرفه شركت بزرگ SONY هم از انواع محصولات جديد اين شركت انباشته است.
در اين غرفه كه در سالن شيخ رشيد قرار داشت، محصولاتي مانند: تلويزيون‌هاي LCD سري Bravia، نوت‌بوك‌هاي جديد Vaio، دوربين‌هاي فيلمبرداري و سري Cyber- Shot از دوربين‌هاي عكاسي ديجيتال اين شركت به نمايش گذاشته شده بودند.
«اوساما ميورا» مسوول غرفه SONY در GITEX امسال اما معتقد است در ميان محصولات اين شركت، تلويزيون‌هاي LCD و نوت‌بوك‌هاي Vaio بيشتر نظر بازديدكنندگان را به خودشان جلب كرده‌اند.

سومين توليدكننده بزرگ نوت‌بوك دنيا

شركت آسيايي Acer كه در آخرين گزارش آماري موسسه تحقيقاتي Gartner در رتبه سوم پرفروش‌ترين نوت‌بوك‌هاي جهان قرار گرفت، غرفه‌اي را در GITEX امسال به معرفي نوت‌بوك‌هاي خود اختصاص داد. Acer اگرچه محصول جديدي را در اين نمايشگاه معرفي نكرد اما پرطرفدارترين نوت‌بوك‌هاي خود را به نمايش گذاشت.

نوت‌بوك‌هاي TravelMate، كامپيوترهاي روميزي Veriton و سرورهاي ALTOS، محصولاتي بودند كه Acer در GITEX 2007 در معرض ديد بازديدكنندگان و علاقه‌مندان قرار داد.

Panasonic و تلويزيون‌هاي پلاسما

شركت Panasonic كه در حقيقت بزرگ‌ترين توليدكننده تلويزيون‌هاي پلاسما در جهان است، اين بار هم با اين تلويزيون‌ها به عرصه رقابت آمد.
در حالي كه اغلب شركت‌هاي رقيب در نمايشگاه GITEX امسال جديدترين تلويزيون‌هاي LCD خود را به نمايش گذاشته بودند، Panasonic سعي كرد تا قدرت خود را در طراحي و توليد تلويزيون پلاسما به نمايش بگذارد.
به همين دليل هم اين شركت بزرگ‌ترين تلويزيون‌هاي پلاسما خود را با ابعاد 103 و 107 اينچ در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده است.

نرم‌افزارهاي آينده SAP

شركت بزرگ آمريكايي SAP هم يكي از شركت‌هاي نرم‌افزاري حاضر در GITEX امسال است. SAP در اين نمايشگاه به تشريح برنامه‌هاي آينده خود راي ساخت نرم‌افزارهاي كاربردي و تجاري پرداخت.
my SAP ERP نرم‌افزار جديد اين شركت در زمينه پردازش زيرساخت‌هاي تجاري است كه در اين نمايشگاه براي اولين بار معرفي شد.

محصولات جديد عكاسي HP

شركت HP در نمايشگاه GITEX 2007 جديدترين محصولات خود را در زمينه عكاسي معرفي كرد.
در حقيقت دوربين‌هاي عكاسي ديجيتال و پرينترهاي رنگي خانگي، بيشترين محصولاتي هستند كه در غرفه HP به نمايش گذاشته شده‌اند.
پرينتر مخصوص عكاسي ديجيتال مدل A626 ، پرينتر خانگي D2460 و دو دوربين عكاسي ديجيتال در مدل‌هاي R742 و MZ67 ، سري جديد محصولات HP هستند كه در اين نمايشگاه بزرگ به نمايش درآمدند.
ب اين همه قطار تكنولوژي از حركت باز نمي‌ايستد و به همين دليل هم بايد منتظر معرفي محصولات جديد ديگر در نمايشگاه‌هاي سال‌هاي آينده باشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا