تکنولوژی

نمایش کوچترین تلفن ماهواره ای ثریا درنمایشگاه ایپاس

آی تی ایران – شرکت ارتباطات تلفن آسیا نماینده شرکت ارتباطات ماهواره ای ثریا در ایران درششمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیسی و امنیتی ( ایپاس )کوچکترین تلفن ماهواره ای را به نمایش گذاشت ،تلفن های ماهواره ای ثریا امکان ارتباط در مناطقی که ارتباط زمینی وشبکه ای GSM در دسترس نیست را فراهم می کنند.

کسری محقق زاده مدیرعامل شرکت ارتباطات تلفن آسیا درنشست مطبوعاتی در نماشگاه ایپاس گفت:چهار شرکت در جهان در حوزه ارتباطات تلفنی ماهواره ای فعالند که ثریا یکی از آنها به شمار می آید.

وی افزود:سیستم ارتباط ماهواره ای مکملی برای سیستم های مخابراتی است و نقاطی که تحت پوشش GSMنیست توسط ماهواره قابل پوشش می شود،همچنین در زمان اختلال سیستم های مخابراتی می توان از سیستم تلفن ماهواره ای استفاده کرد.

محقق زاده در خصوص تلفن های ماهواره ای ثریا گفت:ارسال فاکس،دیتا،اس ام اس ،ام ام اس و voice از جمله قابلیت های این گوشی هاست و علاوه بر این سیستم موقعیت یابی که در این تلفن ها پیش بینی شده ردیابی موقعیت در مناطق دورافتاده ای که فاقد راه ارتباطی هستند را امکان پذیر می کند.

به گفته وی عموم مردم می توانند از این نوع گوشی ها استفاده کنند وقیمت فروش سیم کارت های ثریا 110 هزار تومان است.

وی قیمت گوشی های ثریا را در حدود 800 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هزینه مکالمه با تلفن ماهواره ای گران است و اگر مکالمه بین ثریا با ثریا باشد دقیقه ای 350 تومان و اگر مکالمه بین ثریا و سایر اپراتورها ی داخل کشور باشد مکالمه دقیقه ای 865 تومان محاسبه می شود.

طبق گفته محقق زاده در حال حاضر 20هزار تلفن ماهواره ای ثریا در ایران مورد استفاده قرار دارد و بیشتر ارگان ها و سازمان ها برای بخش های بحرانی و یا تامین ارتباطا خارج از کشور خود از آن استفاده می کنند.

گوشی مدل SG2520 که در غرفه ثریا به نمایش گذاشته شد تلفن هوشمند ماهواره ای با سه فناوری GSM-GPSو ماهواره است که بدون اختلال امکان ارتباط با 110 کشور دنیا را فراهم می کند.
این گوشی با 180 گرم وزن و صفحه نمایش 1/9 اینچی و دوربین 1/3 مگاپیکسلی طراحی شده و قابلیت دسترسی ماهواره ای به اینترنت را دارد.

همچنین گوشی SO2510 با 130 گرم وزن و32 مگا بایت حافظه مدل جدید و سبکی از گوشی های ثریا به شمارمی آید .

به گفته محقق زاده شرکت ارتباطات تلفن آسیا از اواسط سال 84 فعالیت خود را به عنوان نمایندگی شرکت ثریا آغاز کرده و دارای مجوز ارایه خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین المللی ماهواره ای GMPCS از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

شرکت ارتباطات تلفن آسیا درسالن 38 با نام غرفه ثریا در نمایشگاه ایپاس که از ششم تا نهم تیرماه برگزار شده شرکت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا