تکنولوژی

Nintendo بر جهان مسلط می شود

آی تی ایران – شرکت آی-دی نرم افزار، موتور جدیدی به نام Tech 5 را در نمایشگاهی ویژه در این هفته معرفی خواهد کرد.

در این مراسم که استیو جابز مدیر کمپانی اپل به عنوان یکی از موسسان شرکت آی.دی، حضور خواهد داشت، جان کارماک مدیر این شرکت برای تماشاچیان موتور جدید برای PC, Mac, Xbox360 را برای اولین بار به معرض نمایش خواهد گذاشت. این خبر خوب در حالی برای کنسول بازی مایکروسافت منتشر می شود که نینتندو با کنسول بازی خود Wii در حال پیشتازی است.

کمپانی Nintendo در حال پیشی گرفتن از رقبای خود در سه میدان بازی های کامپیوتری، کنسول های بازی بزرگ و کنسول های بازی دستی است و دیگر به جرات می توان گفت که کم شانس ترین رقیب در میان رقبایی چون سونی و مایکروسافت رشد کرده و بر بازار جهانی بازیهای رایانه ای مسلط شده است. بر اساس آخرین آمارها این شرکت بازار سخت افزار امریکا را به طور کلی از حضور رقبا پاک کرده است.

Wii در ماه مه حدود 33800 واحد فروش داشته است که بیش از مجموع فروش DS و Xbox360 است. در بازار وسایل الکترونیکی دستی اما DS با فروختن 42300 واحد رقبای خود را در هم کوبیده است. البته این فقط سخت افزار امریکایی Nintendo نیست که مانند شیرینی داغ فروخته می شود بلکه در عرصه بازیهای کامپیوتری هم دیگر موقعیت پیشتار بازی Pokemon Diamond stole با فروش 331000 نسخه در حال تغییر است و ماریو پارتی 8 با 314000 کپی، Pokemon Pearl با فرو حدود 238000 تعقیب کنندگان آن هستند.

چنین وضعیتی در ژاپن هم وجود دارد، بر اساس آمار هفته گذشته DS وWii بیش از 70 درصد همه بازارها را پوشش می دهند. DS با فروش حدود 117193 گوی سبقت را از سونی رقیب اصلی خود در ژاپن ربود. اما به رغم اینکه Wii فروش خوبی داشته است و قلب، ذهن، و جیب مشتریان را اشغال کرده است بعضی کارشناسان رضایتی از Wii ندارند. اسکات اشتاینبرگ یکی از تحلیل گران بازار دیجیتال در امریکا می گوید در باره آینده wii نگران است زیرا به نظر می رسد به تدریج عرصه را در این رقابت سه گانه به PS3 واگذار کند.

پیگرد دزدان سونی
در همین حال به دنبال گزارشهایی در باره اینکه هکرها نرم افزار ضد تکثیر غیر قانونی پلی استیشن 3 را نابود کرده اند کمپانی SCEA اعلام کرد آنها شدیدا کسانیکه درگیر چنین فعالیت هایی هستند را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. مقامات کمپانی می گویند هکرها سعی می کنند تا سیستم سخت افزار نرم افزاری ما را از بین ببرند. بهترین کاری که ما می توانیم انجام بدهیم بالا بردن سیستم امنیتی و نیز تعقیب سازو کار قانونی علیه کسانی است که سعی می کنند تا به طور غیر قانونی به این بازیها دست پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا