تکنولوژی

ارتباط تلفن همراه با افزايش تومور مغزي

– طبق گزارش هاي منتشر شده از سوي دانشمندان فنلاندي در سايت خبري بين المللي سرطان، استفاده مداوم از تلفن همراه حتي تلفن هاي همراه جديد ، احتمال ابتلا به تومورهاي مغزي را در كاربران به طرز قابل توجهي افزايش مي دهد.
استفاده مداوم از تلفن هاي همراه خطر ابتلا به تومورهاي مغزي را افزايش مي دهد. تحقيقات بدست آمده از سوي عده بسياري از محققان دانشگاه هاي فنلاند نشان مي دهد ، احتمال مبتلا شدن به تومورهاي مغزي در همان سمت از مغز كه تلفن همراه بيشتر استفاده مي شود، بين 40 تا 270 درصد افزايش يافته است.گفتني است ،اين نوع تومورها به گليوما معروف هستند.
محققان با مقايسه 1 هزار و 521 كاربر تلفن همراه مبتلا به تومور مغزي گليوما با 3 هزار و 301 كاربر سالم دريافتند،احتمال ابتلاي كاربران تلفن همراه جديد كه در طول عمر خود به مدت 2000 ساعت از تلفن همراه استفاده كرده اند ، 270 درصد افزايش يافته است.گفتني است احتمال ابتلاي كاربران زير 20 سال به اين نوع تومور مغزي در مقايسه با ساير رده هاي سني بسيار بالاتر بوده است.
تا پيش از اين مسئولين باور داشتند ، استفاده از تلفن هاي همراه قديمي عامل ابتلا به تومورهاي مغزي هستند منتها با پديدار شدن گوشي هاي همراه نوين هنوز اين بيماري در بين كاربران شيوع دارد.
بر اساس گزارش هاي منتشر شده در وب سايت ها ، استفاده دامي و طولاني مدت از تلفن همراه به مدت10 سال به احتمال زياد موجب ابتلا به تومورهاي مغزي مي شود.البته عده اي از محققان در اين خصوص اعلام كردند: استفاده از تلفن همراه براي مدت بيش از ده سال خطر ابتلا به تومور را افزايش مي دهد و به طور حتم همه كاربران مبتلا نخواهند شد.
لازم به ذكر است ،در حال حاضر اغلب شركت هاي سازنده تلفن همراه با اين نظريه غلط خود كه تلفن همراه هيچ آسيبي به مغز كاربران نمي رساند ، هر روزه تلفن هاي همراه پر خطر تري را وارد بازار هاي جهاني مي كنند.
كارشناسان به همه مردم جهان به خصوص كودكان و نوجوانان هشدار مي دهد ، براي مدت زمان كمتري از تلفن همراه استفاده كنند تا از خطر ابتلا به تومورهاي مغزي در امان باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا