تکنولوژی

سازمان نظم صنفى رايانه‌اى در استان قزوين تشكيل مى‌شود

دنیای اقتصاد – سمينار آشنايى با نظام صنفى رايانه‌اى در استان قزوين و با حضور طلوعيان، سرپرست سازمان مديريت اين استان، سپهرى راد، دبير شوراى‌عالى انفورماتيك و مظلوم، نايب رييس سازمان نظام صنفى رايانه‌اى كشور و جمعى از شركت‌ها و فروشگاه‌هاى صنف فناورى اطلاعات و ارتباطات در قزوين برگزار شد.

در اين جلسه دبير شوراى‌عالى انفورماتيك كشور، با بيان اينكه قانون حمايت از پديدآورندگان نرم‌افزارهاى رايانه‌اي در سال 79 و آيين‌نامه‌ اجرايى آن در تير ماه 83 به تصويب رسيد، اظهار داشت: بخشى از اين قانون مربوط به نرم‌فزار و بخشى از آن نيز به تشكيل نظام صنفى رايانه‌اي مى‌پردازد‌. در بخش دوم اين آيين‌نامه ساختار نظام صنفى مشخص شده كه در هر استانى يك هيات مديره مركب از نمايندگان شركت‌هاى رايانه‌اى، فروشگاه‌ها و مشاوران مستقل تشكيل ‌شود.

با فراهم آمدن مقدمات برگزارى انتخابات نظام صنفى در استان‌ها كه براى اولين بار توسط سازمان مديريت آن استان‌ها برگزار مى‌شود، يك برنامه‌‌ زمانبندى تهيه شده در اختيار سازمان مديريت و برنامه‌ريزى استان‌ها قرار مى‌گيرد تا بر اساس آن مراحل مختلف اطلاع‌رسانى، ثبت‌نام از شركت‌ها و فروشگاه‌ها، ثبت‌نام از نامزدان هيات‌مديره و بازر را به انجام رسانيده و نهايتا انتخابات هيات مديره‌‌ نظام صنفى رايانه‌اي در استان را برگزار كنند. پيش‌بينى مى‌شود تا پايان سال 85 سازمان نظام صنفى رايانه‌اى در ساير استان‌هاى كشور نيز تشكيل شود. بر اساس اين گزارش در استان‌هايى كه امكان تشكيل سازمان نظام صنفى و برگزارى انتخابات به هر دليلى فراهم نگردد، مسووليت اداره مسائل صنفى آن استان‌ها بر عهده استان‌هاى همجوار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا