تکنولوژی

سال گذشته ميلادي 336 ميليون دلار كلاهبرداري اينترنتي شد

ایسنا – بر اساس گزارش پايگاه داده‌هاي حمايت از مصرف‌كننده‌ي كميسيون تجاري فدرال، حدود 29 درصد از كل شكايت‌هايي كه در سال 2005 به اين آژانس شد، مربوط به كلاهبرداري اينترنتي بوده است.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، كلاهبرداري اينترنتي توليدات و خدماتي را شامل مي‌شود كه شركت از طريق اينترنت با مصرف كننده قرارداد مي‌بندد و مصرف‌كننده نيز از طريق اينترنت پاسخ مي‌دهد.

بر اساس اين گزارش از مجموع 638 هزار شكايت ارايه شده به اين آژانس در سال گذشته‌ي ميلادي، 29 درصد مربوط به كلاهبرداري اينترنتي بوده كه جمعا مبلغ 336 ميليون دلار در سال گذشته از اين طريق كلاهبرداري شده است.

همچنين 55 درصد از شكايت‌هاي كلاهبرداري كه روش قرارداد اوليه‌ي شركت در آن مورد بحث بوده است، منبعشان از طريق اينترنت بوده و 35 درصد از طريق پست الكترونيكي و 20 درصد نيز از طريق وب گزارش شده است.

اين گزارش همچنين نشان مي‌دهد”سرقت هويت” 37 درصد از مابقي شكايت‌ها را تشكيل مي‌دهد. ديگر موارد گزارش شده شامل حراج اينترنتي(12 درصد)، پيشنهادهاي پول خارجي(هشت درصد)، خريد در خانه(هشت درصد) و خدمات اينترنتي و شكايت‌هاي كامپيوتري(پنج درصد) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا