تکنولوژی

ميركاظمي: بايد انحصار و منفعت طلبي عده‌اي خص در برگزاري الكامپ از بين برود

دنیای اقتصاد – اعضاي سنديكاي توليدكنندگان فناوري اطلاعات ايران در ديدار با وزير بازرگاني درباره مسائل روز صنعت ICT، نمايشگاه الكامپ و تعرفه واردات و صادرات اقلام وتجهيزات رايانه‌اي به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس گزارش روابط عمومي سنديكا در اين جلسه دكتر ميركاظمي از صنعت الحاق به عنوان يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي ايران براي توليد و صادرات نام برد و تاكيد كرد: توليدكنندگان به خصوص در بخش سخت‌‌افزار با تحولات روز تكنولوژي بايد روش‌هاي درست و جديد‌تري را اتخاذ كنند.

وي خطاب به اعضاي سنديكا گفت: با شركت نمايشگاه‌ها صحبت كنيد و براي همكاري در برگزاري الكامپ آماده باشيد و اگر مشكلي پيش آمد و يا خلافي صورت گرفت آن وقت پيگيري مي‌‌كنم.

در اين جلسه همچنين محمدحسين محبي رييس هيات رييسه سنديكا نيز با ارائه توضيحاتي در رابطه با صنعت ICT و وضعيت توليد در آن خواستار حمايت بيش از پيش دولت و وزارت بازرگاني از اين صنعت شد.

محبي در ادامه با اشاره به تعرفه‌هاي اقلام و تجهيزات صنعت ICT گفت: دفاع از توليد، دفاع از مصرف‌كننده است و مادامي كه در كشور از توليد حمايت نشود اشتغالزايي از بين رفته، قدرت خريد مردم كاهش يافته و توان خريد نخواهند داشت. او پيشنهاد كرد: در بررسي تعرفه‌ها دقت بيشتري بر سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده، شود.

محبي همچنين با ارائه گزارشي از وضعيت برگزاري نمايشگاه الكامپ در سال‌هاي گذشته خواستار ايجاد بستر مناسب‌تري براي حضور شركت‌هاي صنعت ICT در اين نمايشگاه شده و افزود: بايد انحصار و منفعت طلبي عده‌اي خاص در برگزاري الكامپ از بين برود به همين سبب سنديكا و ديگر تشكل‌هاي حاضر در مجمع تشكل‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران خواهان برگزاري الكامپ آينده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا