تکنولوژی

ارسال طرح جامع صادرات نرم‌افزار به سازمان توسعه‌ي تجارت

ایسنا – نايب رييس اتحاديه‌ي صادر‌كنندگان نرم‌افزارگفت: طرح جامع صادرات نرم افزار را در ماه جاري به سازمان توسعه‌ي تجارت و وزارت‌خانه‌هاي مرتبط با امر صادرات نرم افزار ارسال مي‌كنيم.

«محمدرضا طلايي» درگفت‌وگو باخبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: اين طرح مراحل نهايي خود را كه شامل مطالعه‌ي بازار، ايجاد دفاتر برگزاري نمايشگاه‌ها و رفع مشكلات قوانين ومقررات صادرات نرم افزار در كشور است را پشت سر مي‌گذارد.

وي افزود: در اين طرح عملا امكان سنجي شده كه مشكلات قوانين و مقررات در اين زمينه كه كمي‌ براي صادرات نرم افزار دست و پا گير است چه مي‌باشد و از طرفي بخشي خصوصي چه امكانات و حمايت‌هايي را از دولت مي‌خواهد تا شاهد جهش صادراتي در نرم افزار باشيم و چه تعدادي از شركت‌ها را جذب مي‌كنيم .

به اعتقاد وي ،‌ مشكلي كه در اين رابطه وجود دارد اين است كه تعدادي از شركت‌هاي نرم افزار كار صادرات نرم افزار را انجام مي‌دهند اما با توجه به مشكلات و قوانين دست و پا گير كه وجود دارد رغبت ندارندكه به صورت تشكلي حركت كنند و مشكلات خود را حل كرده و حمايت دولت را نيز جذب كنند .

نايب رييس اتحاديه‌ي صادر‌كنندگان نرم افزاردر پايان با بيان اين كه تدوين و اجراي اين طرح را در سه بخش عملي خواهيم كرد،گفت: رفع مشكلات صادركنندگان نرم افزار ، حمايت‌هاي دولت از صادر كنندگان نرم افزار و تعهدات شركت‌هاي صادر كننده‌ي نرم افزار به دولت سه بخش عمده‌ي فعاليت ما در اين طرح است.

انتهاي پيام

کد خبر: 8410-027

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا