تکنولوژی

برنامه‌هاي مركز تحقيقات و فناوري اطلاعات عصر نوين جهاني

دنیای اقتصاد – مركز تحقيقات و فناوري اطلاعات عصر نوين جهاني، موضوعات كنترل هوشمند ترافيك و حمل و نقل عمومي شهري را در دستور كار خود قرار داده است.

سعيد شاهدي، مديرعامل مركز تحقيقات و فناوري اطلاعات در يك مصاحبه مطبوعاتي گفت: كنترل هوشمند ترافيك براي منطقه خاصي از شهر تهران سال‌هاي متمادي است كه در حال اجرا است و براي مناطق ديگر بزرگ و كوچك و ساعت‌هاي مختلف بدون استفاده از پليس قابل پياده‌سازي است.

به گفته شاهدي، در اين طرح افرادي كه در ساعت‌هاي خاص از مناطق خاص عبور يا توقف مي‌كنند تعرفه‌اي را مي‌پردازند.

اين طرح توسط چهار قطعه كه در خودرو، كنار خيابان، در اختيار پليس و مراكز راهنمايي و رانندگي نصب مي‌شود به اجرا در مي‌آيد.

براين اساس از جمله مزاياي اين طرح بهره‌گيري از خدمات آن توسط نيروي انتظامي در جهت كنترل تخلفات رانندگي و كاهش ميزان سرقت اتومبيل‌هاست و صاحب خودرو مي‌تواند در هر لحظه از موقعيت خود و نيز اطلاعات مربوط به ترافيك شهري مطلع شود.

به گفته شاهدي همچنين اين مركز موضوع حمل و نقل شهري و صدور مجوز را براي جابه‌جايي مسافران در سطح شهر و توسط تاكسي، ون و اتوبوس در دستور كار خود دارد كه با سيستم يكپارچه پرداخت پوشش كامل همه معابر، رفاه مسافران، تعداد زياد وسيله نقليه عمومي و بسياري موارد ديگر را به همراه خواهد داشت.

مركز تحقيقات وفناوري اطلاعات عصر نوين جهاني با شعار مديريت فناوري اطلاعات به عنوان يك ابزار كارآمد در جهت توليد در همه سطوح علمي، مطالعات و فناوري ايجاد شده و برخي از اعضاي هيات امناي آن عبارتند از محمود احمدي‌نژاد، احمد توكلي، مجيد ملكي‌تبار، داوود دانش‌جعفري، محمد خوش‌چهره، الياس نادران، حسين نجابت، علي سعيدلو و نفيسه فياض‌بخش.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شیائومی بدون حذف لوازم جانبی،‌ ۶۰ درصد پلاستیک بسته‌بندی خود را کاهش می‌کند

    عکس های گوشی ردمی نوت 11 شیائومی نسخه گلوبال – Xiaomi Redmi Note 11 Global

    شیائومی فهرست گوشی‌های دریافت‌کننده‌ی‌ MIUI 12.5 را منتشر کرد

    شیائومی ساعت هوشمند Mitu مخصوص کودکان را رونمایی کرد

    شیائومی می میکس 3 5G رونمایی شد

    شیائومی 12 احتمالا ماه آینده به مرحله‌ی تولید انبوه خواهد رسید

    iranturkmenleri.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا