تکنولوژی

وزير ارتباطات در جمع خبرنگاران: بحث تركسل فني و غير روزنامه ای است

ايسنا – وزيرارتباطات و فناورى اطلاعات در مورد وضعيت ايرانسل گفت: بايد با در نظر گرفتن منافع ملى اجازه دهيم مديران، اقدامات فنى را پيش ببرند و خبر نهايى پس ازمشخص شدن نتيجه اعلام شود.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر«محمد سليمانى» صبح امروز در مورد تصميم نهايى وزارتخانه در مورد حضور يا عدم حضور شركت تركسل در جريان اپراتور دوم تلفن همراه با بيان اين كه اين بحث، فنى و غير روزنامه‌يى است اظهار داشت: مديريت قبلى وزارتخانه كار را به ايرانسل واگذار كرد و آن‌ها نيز در حال پيشبرد كار به سر مى‌برند.

وى افزود: ما بايد با در نظر گرفتن منافع ملى اجازه دهيم مديران اقدامات فنى را جلو ببرند و خبر را پس از مشخص شدن نتيجه اعلام كنيم، همه‌ى مسوولان در حال تلاش هستند تا كار هر چه زودتر عملياتى شوند.اما طبق زمان مقرر شده نتيجه‌ى كار بايد تا آخر مهرماه مشخص شود.

وى در اين مورد كه آيا ممكن است MTN نيز شرايط ايران را نپذيرد گفت: همه چيز ممكن است اتفاق بيفتد.

وى كه در جمع خبرنگاران سخن مى‌گفت در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است وزارت ارتباطات كمبود بودجه‌ى خود را از طريق افزايش هزينه‌ى مكالمات تلفن‌همراه جبران كند، گفت: كشور ما كشور پيشرفته‌اى نيست و وضعيت مخابراتمان نيز از نظر نرخ نفوذ از وضعيت مطلوبى در منطقه و دنيا قرار نگرفته است و با توجه به اين كه اين وضعيت در شان ملت ما نيست، نياز به سرمايه‌گذارى زيادى داريم. قطعا سرمايه‌گذارى مذكور به منبع مالى نياز خواهد داشت اما ما معتقد نيستيم كه اين منبع را بايد از طريق افزايش نرخ مكالمات تامين كنيم.

وى در مورد امكان افزايش نرخ مكالمات تلفن همراه گفت: قطعا اين اتفاق امروز يا امسال نخواهد افتاد اما تورم و افزايش در همه‌ى موارد به چشم مى‌خورد و نياز به پيش‌بينى ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا