تکنولوژی

فيلتريينگ نادرست، كاربران را كاهش داده و خسارات عظيمى به ISPها وارد مى‌سازد

ایسنا – اشتباه فيلتركردن سايت‌ها تعداد كاربران اينترنت را كاهش داده و چندين ميليون خسارت را به شركت‌هاى ISP وارد آورده است.

«مسعود بزرگى» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران ( ايسنا )، اظهار داشت: فيلترينگ‌، پديده‌ى شناخته شده‌اى در دنياست و در اكثر كشورها، از آن براى حفظ خطوط قرمز جامعه استفاده مى‌شود.

وى ادامه داد: در اكثر جوامع، سايت‌هايى كه حدود و حريم آزادى افراد را زير سوال مى‌بردند فيلتر مى‌شوند و در كشور ما اين فعاليت با حساسيت بيشترى دنبال مى‌شود.

وى در مورد فيلتر كردن سايت‌هاى خلاف عرف جامعه گفت: فيلتر كردن سايت‌ها در ايران كارى بيهوده است، چون كاربران به راحتى مى‌توانند با استفاده از فيلتر شكن وارد سايت مورد علاقه خود شوند.

بزرگى با بيان اينكه افراد در جامعه‌ى ما نظامند نيستند، گفت: قانون در جامعه‌ى ما به درستى تعريف نمى‌شود، به خاطر همين زمان اجراى قوانين تصوير درستى از آن در جامعه به وجود نمى‌آيد و اين مشكل در زمينه‌ى قانون فيلترينگ نيز وجود دارد و قوانين در اين زمينه روشن و شفاف نيست.

مديرعامل شركت چاووش با بيان اينكه بخش خصوصى در فيلتر كردن سايت‌ها نقشى نداد، گفت: شركت‌هاى فعال در زمينه‌ى اينترنت به خاطر فيلتر شدن سايت‌هاى علمى‌ به مشكلات عديده‌اى برخورد كرده‌اند و اغلب كاربران به دليل فيلتر شدن سايت‌هاى علمى‌ ديگر تمايلى براى استفاده از اينترنت ندارند.

وى ادامه داد: فيلتر كردن سايت‌ها بايد با روش‌هاى علمى و همچنين با نظر خواهى فعالان اينترنت صورت بگيرد تا مشكلى براى كاربران به وجود نيايد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا