تکنولوژی

افزايش شغل‌هاى فناورى اطلاعات در ماه گذشته‌

نام نویسنده: زهره اشرف‌

دنیای اقتصاد – بر اساس گزارش وزارت كار ايالات متحده كه روز گذشته منتشر شده است، در ماه گذشته 1900شغل در زمينه كامپيوتر و محصولات الكترونيكى ايجاد شده و شغل‌هاى اين زمينه در مجموع به 34/1ميليون رسيده است. افزون بر اين، 1000شغل در زمينه طراحى سيستم و خدمات مرتبط نيز به شغل‌هاى پيشين افزوده شده است.

گزارش يادشده به اين علت تهيه شده است كه نشان دهد بر خلاف باورهاى موجود، هنوز بازار اشتغال فناورى اطلاعات پر رونق است و جايى براى نگرانى از دست دادن شغل وجود ندارد.

در يك بررسى كه هفته گذشته منتشر شده است نشان مى‌دهد كه كارمندان فناورى اطلاعات در ايالات متحده در مقايسه با سال گذشته، نگرانى بيشترى براى بقاى كار خود در اين صنعت دارند. افزون بر اين، تعداد متوسط بيكاران اين صنعت سال گذشته كاهش يافته اما در سال اخير هنوز اين تعداد ثابت باقى مانده است.

همچنين به دليل واگذار كردن كارها به خارج از مرزها (برون سپارى)، برنامه‌ نويسان و متخصصان ديگر نيز بايد نگران شغل‌هاى خود باشند.

جاى اميدوارى ا‌ست كه بررسى‌هاى انجام شده در سال اخير حاكى از آن‌اند كه صنعت فناورى در ماه گذشته، افزايش ايجاد اشتغال داشته است. البته بايد توجه داشت كه اين افزايش شغل در تمامى زمينه‌هاى فناورى يكسان نبوده و بخش مخابرات در حدود 1800نفر كاهش شغل داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا