تکنولوژی

آيين نامه‌ى VOIP نمى‌تواند جلوى قاچاق اطلاعات را بگيرد

ایسنا – رييس انجمن ISPهاى شاخه‌ى كرج گفت: آيين نامه‌ى VOIP نمى تواند جلوى قاچاق اطلاعات را بگيرد و حتى امكان افزايش مكالمات غيرقانونى به خاطر ايجاد انحصار وجود دارد.

مهندس رضا فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد چگونگى فعاليت شركت‌ها براى انتقال مكالمات از داخل به خارج از كشور، گفت: فعالان اورجينيشن براى انتقال مكالمات به خارج از كشور، پهناى باندى را از مخابرات يا ICPهاى داخل كشور خريدارى مى‌كنند و هم چنين براى انتقال ترافيك مكالمات به خارج از كشور با شركت‌هاى خارجى قراردادى را منعقد مى‌كنند.

وى ادامه داد: بعضى از اين شركت‌ها از طريق نمايندگى‌هايى كه در داخل كشور دارند پورت‌هاى لازم را به فعالان اورجينيشن براى انتقال مكالمات به خارج كشورارائه مى‌دهند.

فرزانه تاكيد كرد: آن‌ها براى انتقال هر دقيقه مكالمه به خارج از كشور بر حسب مسافت هزينه‌ى ثابتى را به صورت آبونمان در هر ماه‌ از فعالان اورجينيشن دريافت مى‌كنند.

رييس انجمن ISP‌هاى شاخه‌ى كرج با بيان اين كه بعضى از فالان اورجينيشن براى پايين آمدن هزينه‌ها تنها كشورهاى پرترافيك را پوشش مى‌دهند گفت: تخلفات فعالان اورجينيشن قابل توجه نيست و تنها تعداد انگشت شمارى از شركت‌ها به خاطر فرار از ماليات و اداره‌ى دارايى بدون مجوز فعاليت مى‌كنند.

مهندس فرزانه در مورد فعاليت شركت‌ها در زمينه‌ى ترمينيشن گفت: فعالان ترمينيشن براى برقرارى ارتباط دوطرفه با شركت‌هاى خارجى به منظور انتقال ترافيك مكالمات خارج به داخل كشور از ماهواره استفاده مى‌كنند.

وى تصريح كرد: اين شركت‌ها از طريق پهناى باند و خطوط ديتايى كه به صورت غيرقانونى از مخابرات دريافت مى‌كنند شهرهاى بزرگ و پرترافيك را پوشش مى‌دهند .

رييس انجمن ISPهاى شاخه‌ى كرج با تاكيد بر اينكه فعالان ترمينيشن در حال حاضر به صورت غيرقانونى فعاليت مى‌كنند گفت: اين شركت‌ها به صورت دائمى‌ در منطقه‌ى خاصى فعاليت نمى‌كنند، آن‌ها با فعاليت كوتاه مدت در شهرهاى بزرگ قبل از اين كه از طرف مخابرات شناسايى شوند به مكان‌ ديگرى نقل مكان مى‌كنند كه اين باعث به وجود آمدن بازارهاى زيرزمينى مى‌شود.

انتهاى پيام

کد خبر: 8405-12

픠㟇ᣇʠۭўǤ椭 ȥ ·ؑ ǭ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا