شبکه‌های اجتماعی

نامه تهدیدآمیز ایلان ماسک به کارمندان افشاکننده اطلاعات محرمانه توییتر

ایلان ماسک با ارسال ایمیلی به کارمندان توییتر اعلام کرد که در صورت انتشار اسناد محرمانه این شرکت، از آنها شکایت خواهد کرد. 

وی در این نامه، خطاب به اندک کارمندانی که همچنان اطلاعات محرمانه شرکت را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند، عنوان کرد که از هر روشی برای شناسایی این افراد و منابع افشاکننده اخبار سری شرکت، استفاده خواهد کرد. 

بر اساس گزارش وب‌سایت Platformer، در نامه ماسک آمده است: اطلاعات برآمده از درز اسناد محرمانه توییتر حاکی از آن است که چند نفر در شرکت، به رفتاری بر خلاف منابع شرکت ادامه می‌دهند و قوانین مربوط به عدم افشای اطلاعات داخلی شرکت (NDA) را نقض می‌کنند. 

در این ایمیل آمده است: فکر یک بار گفته می‌شود، اگر آشکارا و عمدی، این قوانین NDA را که هنگام پیوستن به شرکت امضا کرده‌اید، نقض کنید، با قانون طرف خواهید بود و توییتر بلافاصله امور مربوط به دریافت خسارت را پیگیری خواهد کرد. 

گفته می‌شود به کارمندان تا ساعتی مشخص، فرصت داده شده تا تعهدنامه مربوط به عدم افشای اطلاعات محرمانه شرکت را امضا کنند. یک منبع از توییتر به وب‌سایت اینسایدر اعلام کرد که ماسک این ایمیل را برای همه کارمندان ارسال کرده است. 

یکی از کاربران توییتر نیز در واکنش به انتشار این ایمیل در فضای وب نوشت جالبه حتی ایمیلی که از کارکنان خواسته شده بود اطلاعات درز نکند، لو رفت. 

در حال حاضر، توییتر با چهار شکایت از سوی چهار کارمند سابق خود مواجه است و در این پرونده، توییتر به اقدامات غیرمنصفانه مختلف پس از اخراج این افراد متهم شده است. این در حالی است که پیشتر نیز تعدادی از کارمندان توییتر از این شرکت به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به موقع قبل از اخراج دسته‌جمعی کارکنان شکایت کرده‌اند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا