تکنولوژی

آى بى‌ام”، “سونى” و “توشيبا” ويژگى‌هاى پردازنده “سل” را منتشر مى‌كنند

ایرنا – سه شركت “آى بى‌ام”، “سونى” و “توشيبا” جزييات مربوط به پردازنده رايانه‌اى جديد خود را منتشر مى‌كنند.

به گزارش سايت اينترنتى “نيوزفكتور”، پردازنده جديد با نام “سل” (‪ (Cell‬با همكارى مشترك اين سه شركت توليد شده و با برخوردارى از توانايى‌هاى محاسباتى بالا در گستره وسيعى از تجهيزات الكترونيكى، از جمله نسل جديد كنسول بازى‌هاى رايانه‌اى شركت “سونى” با نام “پلى استيشن ‪،”۳‬ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تراشه “سل” علاوه بر قابليتهاى محاسباتى ويژه سرگرمى‌هاى الكترونيكى، داراى توانايى‌هاى متنوع از جمله پشتيبانى از نرم‌افزارهاى كاربردى تحت سيستم عامل لينوكس بوده و سرعت محاسباتى آن در حدود ‪ ۱۶‬ترافلاپ، يا ‪۱۶‬ تريليون محاسبه در هر ثانيه ذكر شده‌است.

تراشه “سل” با برخوردارى از قابليتهاى متنوع قادر خواهد بود علاوه بر تامين توان محاسباتى كنسولهاى بازى‌هاى رايانه‌اى از جمله “پلى استيشن ‪،”۳‬ در تجهيزات الكترونيكى مورد استفاده در صنايع پزشكى، صنايع فضايى و صنايع نظامى نيز كاربرد خواهد داشت.

به گفته “دن گرينبرگ” مدير برنامه تراشه “سل” در شركت “آى بى‌ام”، معمارى پردازنده “سل” به گونه‌اى است كه مى‌توان با استفاده از آن تراشه‌هاى مختلفى را با كارايى‌هاى مختلف توليد كرد.

وى افزود: هنوز تمامى موارد استفاده تراشه “سل” مشخص نيست و سازندگان اين تراشه خواهان شناسايى موارد استفاده جديد براى آن، به كمك كاربران هستند.

به همين منظور سه شركت “آى بى‌ام”، “سونى” و “توشيبا” در آينده نزديك جزييات و مشخصات دقيق تراشه “سل” را منتشر خواهند كرد تا كاربران و شركتهاى مختلف بتوانند موارد استفاده جديدى را براى اين پردازنده مشخص كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا