تکنولوژی

آمريكا بيشترين و هند كمترين كاربران اينترنت را در جهان دارند

ایرنا – در ميان كشورهاى جهان، آمريكا بيشترين تعداد كاربر به مقياس جمعيت و هند كمترين تعداد را ، دارا هستند.

مركز آمار اينترنت ورلد (‪ (Internet World‬با انتشار گزارشى اعلام كرد:
در سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادى كشورهاى ايالات متحده آمريكا، چين و ژاپن، آلمان ، هند،انگليس، كره جنوبى، ايتاليا، فرانسه و روسيه ‪ ۱۰‬كشورى هستند كه بيشترين شمار كاربران را در ميان كشورهاى جهان دارند.

به گزارش دوهفته نامه فرهنگ و پژوهش، پس از روسيه، كشورهاى كانادا، برزيل، اندونزى، اسپانيا، استراليا، مكزيك، تايوان، هلند، لهستان و مالزى بيشترين شمار كاربران را دارند و رتبه ‪ ۱۰‬تا ‪ ۲۰‬را به خود اختصاص داده‌اند.

اين ‪ ۲۰‬كشور در مجموع ‪ ۷۲۷‬ميليون و ‪ ۹۲۸‬هزار كاربر دارند كه ‪۸۱/۹‬ درصد از كل كابران جهان را تشكيل مى‌دهد.

به گزارش مركز آمار اينترنت در ايالات متحده آمريكا ‪ ۶۷/۸‬درصد ا كل مردم از اينترنت استفاده مى‌كنند كه اين تعداد ‪ ۲۰۰‬ميليون و ‪ ۹۳۴‬هزار نفر را تشكيل مى‌دهد.

ايالات متحده آمريكا ‪ ۲۲/۶‬درصد از كل كابران اينترنت جهان را دارد، پس از آمريكا كشور چين با داشتن ‪ ۱۰/۶‬درصد از كل كاربران جهان، رتبه دوم را از آن خود كرده است.

در اين كشور ‪ ۹۴‬ميليون نفر كابر اينترنت وجود دارد كه تنها ‪ ۷/۳‬درصد از كل جمعيت اين كشور است، جمعيت زياد اين كشور باعث شده است تا على رغم نفوذ كم اينترنت ميان جمعيت يك ميليارد و سيصد نفرى اين كشور باز هم شمار كاربرانش رتبه دوم را در جهان به خود اختصاص دهد.

كشور ژاپن با داشتن ‪ ۶۷‬ميليون و ‪ ۶۷۸‬هزار نفر كاربر، سومين رتبه را دارد، به طور كلى ‪ ۵۲/۸‬درصد از كل جمعيت كشور ژاپن كاربر اينترنت هستند و اين عده ‪ ۷/۶‬درصد از كل كابران جهان را تشكيل مى‌دهند.

آلمان كه از نظر شمار كاربران رتبه چهارم را دارد، ‪ ۵/۲‬درصد از كل كاربران جهان را در خود جاى داده است، در اين كشور ‪ ۵۶‬درصد از مردم از اينترنت استفاده مى‌كنند كه نسبت خوبى براى اين كشور محسوب مى‌شود.

در ميان تمامى كشورهاى مورد بررسى نسبت كاربران به جمعيت كشور در ايالات متحده از همه بيشتر است و كشور هند هم كمترين نسبت كاربران را به كل جمعيت خود دارد.

دليل قرار گرفتن هند در رتبه پنجم جمعيت زياد اين كشور است ، هند جمعيتى بالغ بر يك ميليارد نفر دارد كه تنها ‪ ۳/۶‬درصد از آن‌ها يعنى حدود ‪ ۳۹‬ميليون نفر از اينترنت استفاده مى‌كنند، هند ‪ ۴/۴‬درصد از كل كاربران جهان را دارد.

كشورهاى انگليس، كره جنوبى و ايتاليا به ترتيب ‪ ۴‬درصد، ‪ ۳/۶‬درصد و ‪ ۳/۲‬درصد از كل كاربران اينترنت جهان را دارند در حالى كه ‪ ۵۸/۷‬درصد از كل جمعيت انگليس ‪ ۶۳/۳‬درصد از كل جمعيت كره جنوبى و ‪ ۴۸/۸‬درصد از كل جمعيت ايتاليا در اين خيل قرار دارند.

آمارها حاكى است كه ‪ ۴۱/۲‬درصد از جميعت فرانسه معادل ‪ ۲۵‬ميليون نفر از اينترنت استفاده مى‌كنند، اين كشور كه رتبه نهم را از نظر شمار كاربران به خود اختصاص داده و ‪ ۲/۸‬درصد از كل كاربران جهان را در خود جاى داده است.

كشورهاى روسيه، كانادا و برزيل به ترتيب ‪ ۲/۵‬درصد، ‪ ۲/۳‬درصد و ‪ ۲‬درصد از كل كابران اينترنت را دارند، در كشور روسيه ‪ ۲۲‬ميليون و ‪ ۳۰۰‬هزار نفر كابر اينترنت وجود دارد كه ‪ ۱۵/۵‬درصد از كل جمعيت آن است و در كانادا ‪۲۰‬ ميليون و ‪ ۴۵۰‬هزار نفر كابر ‪ ۶۳/۸‬درصد از كل جميعت ان كشور را تشكيل مى‌دهد.

در برزيل تنها ‪ ۱۸‬ميليون كابر اينترنت وجود دارد در حالى كه جمعيت اين كشور بيش از ‪ ۱۸۱‬ميليون نفر است و كابران اينترنت ‪ ۹/۹‬درصد از كل جمعيت اين كشور را تشكيل مى‌دهند.

در كشور اندونزى كه رتبه‌سيزدهم از نظر تعداد كابران اينترنت را دارد، اينترنت بين ‪ ۱۵‬ميليون و سيصد هزار نفر از مجموع ‪ ۲۱۹‬ميليون نفر نفوذ كرده است.

در واقع تنها ‪ ۷‬درصد از كل جمعيت اندونزى در شمار كابران اينترنت قرار دارند كه ‪۱/۱‬درصد از كل كاربران را تشكيل مى‌دهند، كشور اسپانيا با داشتن ‪ ۱/۶‬درصد از كل كابران رتبه چهاردهم را دارد.

در اين كشور ‪ ۱۴‬ميليون و ‪ ۵۹۱‬هزار كابر اينترنت وجود دارد كه ‪۳۳/۶‬ درصد از كل جمعيت اين كشور را تشكيل مى‌دهند.

نفوذ اينترنت در ‪ ۶۶/۴‬درصد از مردم استراليا، ‪ ۱۱/۸‬درصد از مردم مكزيك ‪ ۵۳/۵‬درصد از مردم تايوان، ‪ ۶۶/۲‬درصد از مردم هلند، ‪ ۲۷/۸‬درصد از مردم لهستان و ‪ ۳۵/۹‬درصد از مردم مالزى است.

اين كشورها به ترتيب ‪ ۱/۵‬درصد، ‪ ۱/۴‬درصد، ‪ ۱/۴‬درصد، ‪ ۱/۲‬درصد و ‪۱/۱‬ درصد از كل كابران جهان را تشكيل مى‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا