اسپیس ایکساینترنت

فعالیت اینترنت استارلینک در هند متوقف شد

استارلینک تا زمان اخذ مجوز از دولت هند حق دریافت سفارش از سوی کاربران هندی را ندارد

علی‌رغم پیشرفت‌های اسپیس ایکس در توسعه پروژه استارلینک یا همان اینترنت ماهواره‌ای و آغاز عرضه آزمایشی آن به کاربرانی از کشورهای مختلف جهان، دولت هند اما از این شرکت خواسته تا هرگونه فروش این سرویس یا دریافت سفارش از سوی کاربران هندی را تا زمان دریافت مجوز متوقف کند.

رویترز با انتشار گزارشی نوشت این شرکت چندی پیش و از روز یکم ماه نوامبر، دریافت سفارش برای عرضه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس را آغاز کرد که اکنون طبق شواهد، قادر به راه‌اندازی این پروژه در هند نخواهد بود. همچنین مقامات هندی از کاربران خواستند تا فعلا نسبت به ثبت‌نام این سرویس اقدام نکنند.

اسپیس ایکس هنوز واکنشی را در قبال این خواسته مقامات هندی مبنی بر لزوم دریافت مجوز برای عرضه اینترنت استارلینک نشان نداده است. اگرچه این شرکت زمان دقیقی را برای راه‌اندازی این سرویس اعلام نکرد اما در نظر داشت تا پایان سال ۲۰۲۲، سرویس خود را در اختتیار حدود ۲۰۰ هزار مشترک هندی قرار دهد. گفته می‌شود از یکم نوامبر، بیش از ۵۰۰۰ درخواست برای استفاده از این سرویس ثبت شده است.

در حال حاضر، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۲۱ کشور جهان به صورت آزمایشی عرضه می‌شود اما این شرکت تمایل زیادی به راه‌اندازی هزچه سریع‌تر این سرویس در کشور هند دارد. هند از جمله کشورهایی است که بخش زیادی از مردم آن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند به طوری که جمعیت روستانشین این کشور بیش از ۸۹۸ میلیون نفر برآورد می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌های اسپیس ایکس، حدود ۸۰ درصد از دستگاه‌ها و تجهیزات فروخته‌شده این شرکت در هند تا سال ۲۰۲۲ در مناطق روستایی این کشور استفاده خواهد شد. اما اکنون مانعی بزرگ بر سر راه این شرکت قرار گرفته که می‌تواند برنامه‌های این شرکت را مختل کند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫141 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا