تکنولوژی

آخرين وضعيت متقاضيان استفاده از خدمات باند شهروندان اعلام شد

ایسنا – بر اساس اعلام آخرين وضعيت متقاضيان استفاده از خدمات باند شهروندان تاكنون دو شركت وارد كننده و فروشنده‌ى تجهيزات اين باند نسبت به ورود نمونه‌ى مهندسى دستگاه به منظور اخذ مجوز فروش اقدام كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتاطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) از تاريخ 20 تيرماه لغايت 17مرداد ماه سال جارى تعداد 93 نفر با مراجعه به پايگاه اطلاع رسانى سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويى درخواست ارائه‌ى خدمات باند شهروندان را داشته‌اند كه از اين تعداد 24 متقاضى مدارك خود را به طور كامل ارسال كرده‌اند و 10 نفر نيز موفق شدند در آزمون نهايى شركت كنند.

بر اساس گزارش روابط عمومى سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويى اين در خصوص شركت‌هاى وارد كننده و فروشنده‌ى تجهيزات اين باند نيز تا كنون دو شركت نسبت به ورود نمونه‌ى مهندسى دستگاه به منظور اخذ مجوز فروش اقدام كرده‌اند.

براى تسيل در استفاده از ارتباطات راديويى براى عموم كه در غالب كشورهاى جهان با نام باند شهروندان معروف شده است، تكه باندى تحت اين عنوان با 40 كانال راديويى عمومى براى استفاده‌ى عموم در نظر گرفته شده است.

موارد استفاده از اين باند اساسا غيرتجارى و براى كاربران غيرحرفه‌يى و بدون نياز به دانش و تخصص راديويى بوده و به منظور بهره ‌بردارى عمومى شهروندان به صورت بى ‌سيم خودرويى صرفا قابل نصب روى خودرو و يا ايستگاه ثابت مورد استفاده قرار مى‌گيرد.

از كاربردهاى اين باند مى‌توان به گفتگوى كوتاه و تبادل اطلاعات فردى در مواقع و اماكنى كه امكانات عمومى ارتباطى به راحتى در دسترس نيست و كاربردهاى امداد و نجات در جاده‌ها و يا در مواقع اضطرار ملى و يا سوانح و بلاياى طبيعى، به كارگيرى در برقرارى ارتباط سالمندان و معلولين جسمى در تسهيل امور روزمره‌ى زندگى و در موارد خطر استفاده كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا