تکنولوژی

نرم‌افزار جديد “مايكروسافت” مديريت عكسهاى ديجيتالى را آسان مى‌كند

ایرنا – بسته نرم‌افزارى “ديجيتال ايمج سوت ‪(Digital Image Suite 2006)”۲۰۰۶‬ شركت مايكروسافت كه از پنجم ماه جولاى از سوى اين شركت عرضه خواهد شد، مديريت و ويرايش حجم انبوه عكسهاى ديجيتالى را براى كابران تسهيل مى‌كند.

به گزارش سايت اينترنتى “پى‌سى‌ورلد”، محصول جديد شركت مايكروسافت امكاناتى نظير نامگذارى عكسها، مرتب كردن، تصحيح رنگها و تركيبهاى عكسهاى ديجيتالى و همچنين ايجاد اسلايدهاى متنوع از عكسها را فراهم مى‌كند.

اين بسته‌نرم‌افزارى متشكل از چندين نرم‌افزار مختلف، از جمله “ديجيتال ايمج سوت لايبررى”(‪ (Digital Image Suite Library‬است.

نرم‌افزار مذكور به كاربر اجازه مى‌دهد انبوه تصاوير ديجيتالى خود را به صورت عكسهاى كوچك(‪ (thumbnail‬و در كنار يكديگر مشاهده كند.

نرم‌افزار “لايبررى” تمامى عكسهاى ديجيتالى موجود در هارد ديسك رايانه كاربر را به صورت خودكار استخراج كرده و آنها را در گروه‌هاى مختلف فهرست مى‌كند و همچنين دسته‌بندى مجموعه‌هاى مختلف عكسهاى موجود در هارد ديسك را براى كاربر ممكن مى‌سازد.

محصول ديگرى كه در اين بسته نرم‌افزارى تعبيه شده، نرم‌افزار “ديجيتال ايمج سوت اديتور” است. اين نرم‌افزار ويژه ويرايش عكسهاى ديجيتالى بوده و قابليت بازسازى و رفع ايرادهاى تصاوير ديجيتالى به صورت خودكار را داراست اما عدم امكان كار روى بيش از يك عكس در يك زمان، محدوديتهايى را براى كاربر ايجاد مى‌كند.

برخوردارى از فيلترهاى مختلف و امكانات جالب براى ويرايش رنگها و نور عكسهاى ديجيتالى نيز از ديگر قابليتهاى اين نرم‌افزار است. “ديجيتال ايمج سوت اديتور” همچنين قادر است فرمت جديد فايلهاى “آراى دبليو”(‪ (RAW‬را كه دوربينهاى ديجيتالى پيشرقته “كنون” و “نيكون” از آن استفاده مى‌كنند، باز كرده و ويرايش نمايد.

به گفته كارشناسان، بسته‌نرم‌افزارى “ديجيتال ايمج استوديو ‪ “۲۰۰۶‬نسبت به نگارش قبلى آن داراى تغييرات چشمگيرى نبوده و در مقايسه با
نرم‌افزارهاى رقيبى همچون “فوتوشاپ المنتس” شركت “آدوب” و همچنين “پينت شاپ” شركت “كورل” چندان قدرتمند نيست اما با اين وجود سادگى استفاده و برخوردارى از برخى قابليتهاى منحصر به فرد و مفيد براى افراد تازه‌كار، آن را به محصولى قابل رقابت با نرم‌افزارهاى مشابه تبديل كرده‌است.

بسته نرم‌افزارى “مايكروسافت ديجيتال ايمج سوت ‪ “۲۰۰۶‬از تاريخ پنجم ماه جولاى و با بهاى ‪ ۱۰۰‬دلار به فروش خواهد رسيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا