تکنولوژی

مدير پروژه‌ى اپراتور دوم: پايان داستان ترک سل

ایسنا – مدير پروژه‌ى اپراتور دوم تلفن‌همراه، گفت: شركت ترك‌سل با طرف ايرانى به توافق نرسيد و در نتيجه در پروژه‌ى اپراتور دوم حضور نخواهد داشت.

دكتر معصوم فرديس در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: با وجودى كه دولت و وزارت ارتباطات على‌رغم ميل باطنى وقت زيادى صرف كنسرسيوم ايرانسل كرده و علاقمند بودند تا اين قضيه با خود كنسرسيوم نهايى شود، شركت ترك‌سل با طرف ايرانى به توافق نرسيده و فرصت‌ها از دست رفت.

وى ادامه داد: اين كنسرسيوم علاقمند بود تا مديريت شبكه‌ را در دست خود قرار داده و آن را هدايت كند در حالى كه اين نكته برخلاف قانون تجارت به شمار مى‌رفت.

وى، افزود: مهلت شركت ترك‌سل به پايان رسيد و با توجه به اينكه بر اساس مجوز شوراى اقتصاد با طرف ايرانى به توافق نرسيد شركت ترك‌سل در اپراتور دوم حضور نخواهد داشت.

وى، افزود: طرف‌هاى داخلى كنسرسيوم، شرايط را پذيرفتند و بايد با ديگر برندگان مزايده‌ى اپراتور دوم به توافق برسند.

وى ادامه داد: طرف ايرانى تا تاريخ ‌٥/٤/٨٤ فرصت دارد تا با يكى ديگر از برندگان مزايده به توافق رسيده تركيب جديد خود را ارائه كند.

وى، خاطرنشان كرد: اين توافقنامه بايد در چارچوب كليه‌ى ضوابط و چارچوب‌هاى مزايده و با حفظ و رعايت كليه‌ى بندهاى مصوبه‌ى قانون اجازه‌ى اجراى موافقتنامه‌ى پروانه‌ى شبكه‌ى خدمات ارتباطات سيار انجام شود.

وى، خاطرنشان كرد: همچنين با رعايت مصوبه‌ى كميسيون ماده‌ى دو، ‌٢١ درصد سهام نيز بايد حداقل ظرف دو سال و حداكثر ظرف سه سال به بورس واگذار شود.

وى، افزود: طرف ايرانى خودش بايد به ترتيب با شركت‌هاى برنده‌ى مزايده به توافق برسد و در صورتى‌كه با هيچ‌يك از آن‌ها به توافق نرسيدند ما كنسرسيوم دوم را با تركيب خوشان فرا خواهم خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا