تکنولوژی

سومين همايش تجارت الكترونيكى با معرفی برترين های این رشته به کار خود پایان داد

ایسنا – سومين همايش تجارت الكترونيكى (پيشرفت‌ها، تنگناها و راهبردها) كه به مدت دو روز در مركز همايش‌هاى بين‌المللى صداوسيما برگزار شد با حضور ”شريعتمداري” وزير بازرگانى و مهندس ”جهانگرد” دبير شوراى عالى اطلاع‌رسانى به كار خود پايان داد.

به گزاش خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، وزارت بازرگانى در راستاى اجراى سياست تجارت الكترونيكى جمهورى اسلامى ايران، توسعه‌ و ترويج فرهنگ تجارت الكترونيكى، هر ساله فعالان عرصه‌ى تجارت الكترونيكى را در زمينه‌هاى انتشار كتاب و مقاله، انجام طرح، راه‌اندازى سايت و رسانه‌ى فعال شناسايى و معرفى مى‌كند.

در سال جارى نيز در پى درج آگهى و اعلان عمومى از طرف معاونت برنامه‌ريزى و امور اقتصادى در جرايد مبنى بر معرفى برترين‌ها در حوزه‌ى تجارت الكترونيكى، در مجموع 52 مقاله، 11 كتاب، 34 سايت و 16 دستگاه اجرايى و تعدادى روزنامه و مجله به دبيرخانه‌ى همايش ارسال شد كه پس از بررسى‌هاى كارشناسى و انجام داورى، برترين‌هاى آن‌ها انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ايسنا در سومين همايش تجارت الكترونيكى، كتاب “حقوق هدايت داده‌ها” از محمدعلى نورى و رضا نخجوانى، كتاب ”حقوق تجارت الكترونيكي” از محسن شكورى‌مقدم و كتاب ”تجارت الكترونيكى، مفاهيم و كاربردها” از مؤسسه‌ى مطالعات و پژوهش‌هاى بازرگانى به عنون برترين كتاب‌ها انتخاب شدند.

همچنين مقاله‌هاى ICT و رشد اقتصادى، مقاله‌ى رهيافتى به سمت چك الكترونيكى با تحليل نظام پرداخت چك در ايران و مقاله‌ى طراحى يك سيستم فازى به منظور اندازه‌گيرى دولت الكترونيكى در وزارت بازرگانى ايران به عنوان برترين مقاله‌ها انتخاب شدند.

گفتنى است شركت قطارهاى مسافرى رجاء، بانك كشاورزى، بانك پارسيان و سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران به عنوان برترين دستگاه‌ها برگزيده شدند.

همچنين در اين همايش هفته‌نامه‌ى عصرارتباط، روزنامه‌ى دنياى اقتصاد و روزنامه‌ى ابرار اقتصادى به عنوان برترين رسانه انتخاب شدند.

شايان كر است؛ سايت وب بازار، سايت گلد‌ايران، نماينده‌ى محصولات ال‌جى در ايران، سايت تبيان و سايت سازنده‌ى فروشگاه‌هاى اينترنتى در ايران به عنوان برترين سايت‌ها در اين همايش معرفى شدند.

تجارت الكترونيكى، اشتغال و بهره‌ورى، بودجه و سياست‌هاى مالى، بازار پول و سياست‌هاى پولى، بازارهاى مالى و بازار داخلى از مهمترين محورهاى همايش محسوب مى‌شوند.

همچنين كارگاه‌هايى با عنوان صدور گواهى ديجيتال، سيستم نرم‌افزارى كدينگ كالا و خدمات، معرفى مركز پيشگام تجارت الكترونيك از جمله كارگاه‌هايى است كه در روز پنجشنبه 12 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا