تکنولوژی

مشكل “آى اس پى”هاى كوچك و شهرستانى حل مى‌شود

ایرنا – رييس انجمن صنفى شركت‌هاى اينترنتى ايران گفت: مشكل ‪ISP‬هاى كوچك و شهرستانى در حال حل شدن است.

مهندس “مسعود رياضيات” روز چهار شنبه در گفت و گوى اختصاصى با خبرنگار آى تى ايرنا در اين‌باره افزود: با مذاكراتى كه با مقامات دولتى داشته‌ايم قول مساعد براى انجام اصلاح جدول تعرفه جديد پهناى باند اينترنتى داده شده‌است.

وى با اشاره به اينكه قرار است كه در مورد اين تعرفه‌ها تجديد نظر شود و جدول نرخ‌ها طورى باشد كه به نفع همه گروه‌هاى مربوط منجر شود، گفت: “من خوشبينم كه از ورشكستگى ‪ISP‬هاى كوچك و شهرستانى با اقدامات پيشگيرانه‌اى كه شده، جلوگيرى خواهد شد.”
رييس انجمن ‪ISP‬هاادامه داد: اخيرا جدولى از سوى وزارت فناورى اطلاعات و ارتباطات منتشر و اعلام شد كه نرخ پهناى باند را كاهش داده بود اما اين جدول داراى اشكالاتى است كه يك دست و يكنواخت نبوده و از قاعده مشخصى پيرورى نمى‌كند.

وى با اشاره به اينكه وزارتخانه ‪ ICT‬اعلام كرده كه به درخواست‌هاى پهناى باند كمتر از دو مگابايت پاسخى داده نخواهد شد و متقاضيان پهناى باند دو مگابايت پايينتر بايد به ‪ICP‬ها مراجعه كنند.

رياضيات ادامه داد: اين موضوع مشكلاتى را براى ‪ISP‬ها به وجود آورده كه با مذاكرات انجام شده قرار است حل شود.

به گفته وى، كار گروهى در انجمن براى بررسى مشكل تعرفه جديد تشكيل شده و پيشنهادات اين انجمن به وزارت فناورى اطلاعات و ارتباطات اعلام خواهد شد كه براى اين اقدام با كميته انجمن شركت‌هاى انفورماتيك ايران تبادل نظر انجام داده‌ايم.

رييس انجمن صنفى شركت‌هاى اينترنتى ايران ادامه داد: نظر همه شركت ها، اعم از ‪PAP‬ها، ‪ICP‬ها و ‪ISP‬هاكه در اين تصميم‌گيرى تحت تاثير قرار مى‌گيرند جمع‌آورى شده و به وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات انتقال داده خواهد شد.

وى تصريح كرد: ما اكنون تشكيل اتحاديه ‪ISP‬ها كه مورد موافقت وزارت ‪ICT‬ قرار گرفته و برقرارى ارتباط نزديك با همه گروه‌هايى كه در رده خدمات دهندگان اينترنتى قرار دارند، را پيگيرى مى‌كنيم.

رياضيات گفت: ايجاد فضاى گفت و گو و تعامل مثبت بين سرويس‌دهندگان اينترنت و وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات از ديگر موضوع‌هاى در حال پيگيرى است.

به گفته وى، برا رسيدن به اين اهداف تعدادى كميته و گروه كارى تشكيل شده تا خود اعضا براى نيل به آن، فعالانه همكارى كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا