تکنولوژی

شبکه های کسب و کار مورد حمله قرار می گيرند

مشورت همکاران – حملات اخير اينترنت كه شبكه‌هاى كسب و كارها را مورد هدف قرار داده و تعداد كثيرى از نرم‌افزارهاى مخرب و نرم‌افزارهاى جاسوسى را بر روى كامپيوترهاى آسيب پذير نصب كرده‌اند، ممكن است توسط نسل جديدى از هكرهاى ماهر و براى به دست آوردن پول صورت گرفته باشد و نه ايجاد مشكل براى شركت‌ها.

در حال حاضر، تنها تعدادى از شركت‌ها مورد حملات آلوده كننده‌ى DNS قرار مى‌گيرند كه باعث ايجاد اختلال و سرقت‌هايى در اتصالات اينترنت شركت‌ها مى‌شود. متخصصان امنيت مى‌گويند كه انتشار و گسترش حملات، بخشى از آلودگى‌هاى امنيتى مداوم و در حال پيشرفت هستند. اما برخى از تحليل‌گران هشدار داده‌اند كه هجده مگابايت از نرم‌افزارهاى مخربى كه اين حملات آن‌ها را وارد كامپيوترهاى قربانيان كرده‌اند، ممكن است تنها براى تفريح و سرگرمى بوده باشد.

يك كارمند آى‌تى ممكن است اين طور تصور كند كه برخى از سيستم‌ها آلوده نبوده و بنابراين اين سيستم ممكن است در پشت برنامه‌هايى قرار گيرد كه هكرها قصد نصب آن‌ها را دارند. در نتيجه، بخشى از نرم‌افزار مى‌تواند به شبكه‌ى bot كه براى توزيع هرزنامه‌ها مورد استفاده قرار مى‌گيرد، پيوسته و يا براى جمع آورى و سرقت اطلاعات شخصى افراد مورد استفاده قرار گيرد.

چه اين حملات به اشتباه صورت گرفته باشند و چه آن كه هدف از به كارگيرى آن‌ها، به دست آوردن پول باشد، باز هم در هر دو صورت جزو آلودگى‌هاى مخربى به حساب مى‌آيند كه بازار را مورد هدف قرار مى‌دهند. آلودگى‌هايى كه به منظور به دست آوردن پول و از طريق حملات اينترنتى صورت مى‌گيرند، جديدترين جرم اينترنتى هستند.

در حدود هفتاد درصد از نرم‌افزارهاى مخربى كه مورد آزمايش قرار گرفته‌اند، با هدف كسب پول منتشر شده‌اند. حملات اساسى اخير نظير MyDoom و Bagle تنها براى كسب درآمد بوده‌اند.

طى دوازده ماه گذشته، جرايم اينترنتى با كسب مزيت‌هاى مالى، به ميزان قابل توجهى سازمان دهى شد‌اند. اكنون تعدادى از هكرهاى جوان به دنبال يافتن روش‌هايى براى كسب درآمد از طريق جرايم اينترنتى هستند.

منبع : PC World.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا