تکنولوژی

حمايت مايکروسافت از حقوق همجنسگرايان

بی بی سی – شرکت مايکروسافت که به قطع حمايت از قانون حقوق همجنسگرايان متهم شده بود، اعلام کرده است که مديريتش علنا از چنين قانونى در آينده پشتيبانى خواهد کرد.

استيو بالمر، مدير اجرايى مايکروسافت، به کارکنان خود گفت که وى تصميم گرفته است به موضع خنثى اين شرکت در قبال مساله حقوق همجنس خواهان پايان دهد و از ين پس از نفوذ سياسى بزرگترين سازنده نرم افزار در جهان براى حمايت از تصويب قوانين ضد تبعيض براى اين گروه در ايالت واشنگتن استفاده کند.

آقاى بالمر در ايميلى که براى پرسنل مايکروسافت فرستاد، نوشت: “با توجه به اهميت تنوع گرايى براى کسب و کارمان، براى شرکت مقتضى است که از قانونى که اعمال تبعيض در هنگام استخدام کليه مردم را منع مى کند، حمايت کند.”

ماه پيش گروه هاى حامى حقوق همجنس خواهان در ايالت واشنگتن آمريکا اعلام کردند مايکروسافت حمايت خود از چنين قانونى را پس گرفته است. اين طرح دو هفته پيش تحت فشار رهبران کليسا در مجلس قانونگذارى اين ايالت راى نياورد.

با اين وجود، آقاى بالمر اعلام کرد که مايکروسافت از هرگونه قانونى که در آينده براى حمايت از اين گروه تصويب شود، حمايت خواهد کرد.

وى پيشتر اين ادعا را که شرکتش تحت فشار کليسا اين حمايت را پس گرفته است، رد کرده و گفته بود که مايکروسافت پيش از ارايه آن طرح تصميم گرفته بود موضعى بيطرف اتخاذ کند.

در سه دهه گذشته قانونگذاران ايالت واشنگتن در اشکال گوناگون کوشيده اند قانونى در حمايت از حقوق مردان و زنان همجنسگرا براى تهيه مسکن، استخدام و ساير امور زندگى را به تصويب برسانند ولى کليه تلاشهاى آنها تاکنون نافرجام مانده است.

ساير شرکتهاى بزرگ داراى فعاليت تجارى در ايالت واشنگتن نظير بوئينگ و نايکى از اين طرح حمايت کرده اند. آقاى بالمر گفت: “بر همين اساس، مايکروسافت در پشتيبانى از قوانين استخدامى که اعمال تبعيض بخاطر گرايش جنسى را منع مى کند، به ساير شرکتهاى بزرگ ملحق خواهد شد.”

کن هاچرسون، از کشيشان منطقه سياتل که از ازدواج همجنس خواهان انتقاد کرده و خواستار نفى اين طرح قانونگذاران شده بود، به رسانه هاى محلى گفته است بعد از اين که دو کارمند همجنسگراى مايکروسافت در مجلس محلى اعلام کرده اند بزرگترين سازنده نرم افزار در جهان مى خواهد از اين طرح حمايت کند، وى به سراغ مديران اين شرکت رفته است.

رسانه هاى محلى ماه گذشته زارش داده بودند آقاى هاچرسون تهديد کرده است اگر مايکروسافت موضع خود را تغيير ندهد، وى خواستار تحريم ملى محصولات اين شرکت خواهد شد.

وبلاگ نويسان آزادانديش با شنيدن خبر تسليم شدن مايکروسافت در مقابل فشار آقاى هاچرسون اين شرکت را “بزدل” خواندند و خود خواستار تحريم نرم افزارهايش شدند.

در اواخر ماه آوريل لورى جين، مدير مرکز مردان و زنان همجنسگراى لس آنجلس، بعد از آن که فهميد مايکروسافت از اين طرح حمايت نخواهد کرد، از اين شرکت خواست جايزه اى که مرکز وى چهار سال پيش به اين غول نرم افزار سازى اعطا کرده است، پس دهد. وى اکنون مى گويد که مايکروسافت مى تواند اين جازه را نگه دارد.

وى گفت: “همه ما دچار لغزش مى شويم، مايکروسافت نيز دچار لغزش بزرگى شد، ولى تصميم صحيحى گرفت و مايه افتخار ما خواهد بود که آنها جايزه مان را نگه دارند.”

اد مورى، قانونگذار همجنسگراى دموکرات در سياتل که از اين طرح حمايت کرده بود، اعلام کرد وى از اين که مايکروسافت تصميم گرفته است در آينده از قانون مشابه اى حمايت کند، خرسند است.

وى در بيانيه اى اعلام کرد: “مايکروسافت مى داند که تنوع رمز موفقيت کسب کار و تبعيض، آفت آن است.”

اما انتشار اين خبر يک سنت از ارزش سهام مايکروسافت کاست و آن را به ۲۵ دلار و ۲۲ سنت رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا