تکنولوژی

دکتر شكرخواه:اجراى ميثاق اخلاق حرفه‌يى روزنامه‌نگاران بر عهده‌ى تمامى روزنامه‌نگاران است

ایسنا – مدرس ارتباطات دانشگاه علامه گفت: اجراى ميثاق اخلاق حرفه‌يى روزنامه‌نگاران بر عهده‌ى تمامى روزنامه‌نگاران است و بايد روزنامه‌نگاران، كانون‌هاى تصميم‌گير را وادار به تبعيت از آن كنند.

“دكتر يونس شكرخواه“ در حاشيه‌ى نمايشگاه مطبوعات با حضور در غرفه‌ى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ى پيش‌نويس ميثاق اخلاق حرفه‌يى روزنامه‌نگارى، كه در معرض نقد صاحبنظران در نمايشگاه مطبوعات قرار گرفته است، گفت: پيش‌نويس مذكور مى‌خواهد رفتار روزنامه‌نگارى و مسيرهاى صحيح اين حرفه را نشان دهد و در واقع حقوق وظايف روزنامه‌نگاران را ترسيم مى‌كند.

وى، افزود: در سال 74 در كتاب خبر، اصول بين‌المللى اخلاق حرفه‌يى را عنوان كرد و به آن اعتقاد داردم و بايد بگويم به طور قطع تلاش دكتر معتمدنژاد و همكارانش در تدوين اين طرح در ياد و خاطر تمام روزنامه‌نگاران خواهد ماند و نسل آينده با تكيه بر اين ميثا‌ق‌ها، به طور حتم زندگى راحت‌ترى از روزنامه‌نگاران فعلى خواهند داشت.

دكتر شكرخواه، تصريح كرد: اجراى اين ميثاق بر عهده‌ى ما روزنامه‌نگاران است و پس از تصويب اين سند بايد بر روى بند بند آن، گفت‌وگو كرده و در خصوص آن‌ها گزارش تهيه كرده و جامعه‌ى مخاطبان و كانون‌هاى تصميم‌گير را با اين ميثاق آشنا كنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا