تکنولوژی

دفاتر امور مشتركين تلفن همراه مجوز خريد و فروش سيم‌كارت دارند

دنياى اقتصاد- چندى پيش انجمن فروشندگان سيم‌كارت تلفن همراه خواستار لغو امتياز خيد و فروش سيم‌كارت و گوشى تلفن همراه در دفاتر امور مشتركين تلفن همراه و يا عضويت اين دفاتر در اين انجمن شد.

اين در حالى است كه مديران اين دفاتر معتقدند كه مجوز خريد و فروش سيم‌كارت را از شركت ارتباطات سيار دريافت كرده‌اند و در صورت لغو آن حاضر به ادامه ارائه خدمات ارتباطى و همكارى با شركت ارتباطات سيار نيستند.

به طور كلى خريد و فروش سيم‌كارت در بازار كشور فعاليت نامناسبى است زيرا موجب افزايش حجم كار شركت ارتباطات سيار مى‌شود

با توجه به اين كه چندى پيش مسعود فروتن لاريجانى در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام كرد اين انجمن در حال مذاكره با شركت مخابرات براى حذف فعاليت تجارى در دفاتر امور مشتركين تلفن همراه است، رييس هيات مديره شركت ارتباطات سيار وجود چنين مذاكره‌اى را تكذيب كرد.هوشنگ همتى رييس هيات مديره شركت ارتباطات سيار در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: دفاتر امور مشتركين تلفن همراه با استفاده از مجوز ارائه شده توسط شركت ارتباطات سيار مبنى بر خريد و فروش سيم‌كارت و گوشى تلفن همراه مى‌توانند در اين امور با رعايت ضوابط موجود در دستورالعمل ابلاغ شده فعاليت كنند.

وى افزود: انجمن فروشندگان سيم‌كارت مجوزى از شركت ارتباطات سيار ندارد و به عنوان يك نهاد خصوصى فعاليت مى‌كند و نمى‌تواند اين دفاتر را مجبور به ضويت در انجمن كند و يا حق خريد و فروش را از اين دفاتر سلب كند زيرا دفاتر امور مشتركين تلفن با پشتوانه قانونى اقدام به خريد و فروش مى‌كنند.

همتى در ادامه گفت: با توجه به اينكه خريد و فروش سيم‌كارت موجب تغييراتى در اطلاعات موجود در ارتباطات سيار مى‌شود، دفاتر امور مشتركين مكان مناسبى براى خريد و فروش به منظور ارائه اين تغييرات به شركت ارتباطات سيار است.وى تصريح كرد: اگر تخلفى در اين دفاتر صورت گيرد واحد نظارتى ارتباطات سيار با دفتر متخلف برخورد مى‌‌كند و نيازى نيست براى حفظ حقوق مصرف‌كنندگان اين دفاتر عضو هيچ انجمنى بشوند.

همتى در ادامه گفت: شركت ارتباطات سيار به عنوان يك اپراتور فراهم كننده خدمات ارتباطى براى مردم به طور كلى معتقد است خريد و فروش سيم‌كارت در بازار كشور فعاليت نامناسبى است زيرا موجب افزايش حجم كارهاى شركت ارتباطات سيار مى‌شود.

وى افزود: در سال گذشته از 5/4ميليون مشترك تلفن همراه، 30درصد اقدام به خريد و فروش سيم‌كارت‌هايشان كرده‌اند كه تغيير آدرس و اطلاعات آن موجب افزايش حجم كارى اين شركت و نيز ايجاد مشكلاتى براى خود مشتركان شده است.همتى در پايان گفت: خريد و فروش سيم‌‌كارت بايد ميان مشتركان و شركت ارتباطات سيار صورت گيرد يعنى اگر فردى بخواهد سيم‌‌كارت خود را فروخته و يا تعويض كند به شركت اپراتور آن مراجعه كند اما متاسفانه در ايران مانند ساير كشورها چنين كارى صورت نمى‌گيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا