تکنولوژی

خانواده گيتس صاحب بزرگ‌ترين موسسه خيريه خصوصى جهان

دنياى اقتصاد: بي گيتس موسسه كمپانى مايكروسافت بزرگ‌ترين موسسه خيريه خصوصى جهان را در اختيار دارد و 10ساعت وقت در هفته در اختيار اين موسسه خيريه قرار مى‌دهد.

آقاى گيتس به اتفاق همسرش مليندا اين موسسه را كه با سرمايه 27ميليارد دلار بزرگ‌ترين موسسه خيريه در جهان است اداره مى‌كند. البته دشمنان آقاى گيتس كه كم هم نيستند ادعا مى‌كنند گيتس اين موسسه را به خاطر فرار مالياتى تشكيل داده و هدف او فقط گول زدن افكار عمومى است. در ليست ثروتمند‌ترين افراد دنيا آقاى بيل گيتس با سرمايه 6/46ميليارد دلار اين رقم 27ميليارد دلار سرمايه موسسه خيريه رقم قابل ملاحظه‌اى را نشان مى‌دهد. اين موسسه يريه كمك مالى به بهداشت وتعليم و تربيت بچه‌ها در كشورهاى جهان سوم را سرلوحه خود قرار داده است.

آقاى گيتس كه داراى 3فرزند است، 50ساله است و بنا به گفته‌هايش تا سن 60سالگى به كار ادامه خواهد داد و پس از آن در پست رهبرى مايكروسافت كار را ادامه نخواهد داد و بچه‌هايش هم در شركت او نقشى را ايفا نخواهند كرد.

گيتس چندين بار در مصاحبه‌هايش گفته كه بچه‌هايش را كه اكنون (8 و 5 و 2ساله) هستند مجبور به ادامه راه پدر ميلياردرشان نخواهد كرد و آنها راهشان را خودشان انتخاب خواهند كرد. بنا به گفته گيتس و همسرش فقط قسمت كمى از دارايى خود را به بچه‌هايشان واگذار خواهند كرد و بيشترين قسمت دارايى‌شان را تقديم موسسه خيريه جهت هزينه در كشورهاى جهان سوم خواهند كرد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام به نظر من کسی که این همه کارهایی نیکو انجام میده باید اکثر موسسه ها را زیر نظر خود قرار دهد به عنوان مثال من یک موسسه دارم در یک شهر کوچک که متاسفانه شهر فقیری هست خیر هم نداردولی بخاطر اینکه خودم علاقه زیادی دارم به این کار دوست دارم به موسسه این جانب کمک کنید که بتوانیم به بی سرپرستان بدسرپرستان کمک کنیم بادشکر09029429924

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا