تکنولوژی

نشست آيکان در آفريقاى جنوبى پايان يافت

آى تى ايران – آخرين نشست آيکان در سال 2004 در کيپ تاون آفريقاى جنوبى با برگزارى چندين نشست و اعلام چندين تصميم گيرى و انتشار اسناد مختلف پايان يافت.

ویژه:
اخبار و اطلاعات نشست آیکان در آفریقای جنوبی

بيش از 735 شرکت کننده از 91 کشور جهان در اين نشست شرکت داشتند که عمدتا مديران فنى بخش هاى مختلف صنعت آى تى و نمايندگان کشورهاى آفريقايى را در بر مى گرفت.
در اين نشست سومين ورک شاپ WSIS برگزار شد که در آن آخرين پيشرفت هاى مذاکرات مربوط به اجلاس جامعه اطلاعاتى و حاکميت اينترنت ارايه شد که در آن نيتان دزاى مشاور مخصوص دبيرکل سازمان ملل و رييس گروه کارى حاکميت بر اينترنت سازمان ملل به همراه مارکوس کومرهماهنگ کننده و رييس دبيرخانه اين گروه کارى به سخنرانى و تبادل نظر پرداختند.

همچنين در اين نشست هيات موسسان آيکان موافقت کردند که در زمينه حاکميت اينترنت اسنادى تهيه و توزيع شود.

در اين دوره همچنين بيستمين نشست کميته مشورتى دولتى (GAC). آيکان نيز برگزار شد که اعضابحث هاى مختلفى را ارايه دادند که بخش هايى از آن از طريق وب سايت رسمى اين کميته قابل دستيابى است.

در نشست کيپ تاون همچنين دومين وک شاپ بين المللى سازى دامين هاى اينترنتى هم برگزار شد که بيشتر روى زبان هاى آفريقايى متمرکز شده بود.

همچنين فرانک فولى نماينده جديد آيکان براى پيگيرى شکايات کاربران به معرفى برنامه هاى مجموعه خود پرداخت .

همچنين هيات مديره آيکان موضوع پيشنهادهاى ارايه شده براى مديريت پسوند .NET را بررسى کرد. موافقت نامه فعلى مديريت پسوند .NET که در ماه مى 2001 منعقد شده در 30 ژوئن 2005 به پايان مى رسد و پيش بينى مى شود شرکت VeriSign همچنان از قابليت کافى براى گرفتن مديريت آن در موافقت نامه جديد برخوردار باشد.

امسال دو گروه ايرانى نيز در آيکان حضور داشتند که يکى از آنها در ورک شاپ بين المللى سازى دامين هاى اينترنتى به معرفى پروژه فارسى سازى دامين هاى ايرانى پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا