تکنولوژی

سوء استفاده با نام فناورى اطلاعات و جذابيتهاى آن

نام نویسنده: مهدى رودکى -www.iranseo.com

آی تی ایران – فناورى اطلاعات همواره مباحثى نو دارد که بتوان به آن پرداخت، براى آن مقاله اى نوشت، سمينارى برگزار کرد و کارشناسان را به مباحثه دعوت کرد.

پرداختن به تمام اين امور به خودى خود ارزشمند است و جاى تقدير دارد. اما چيزى که نگران کننده است سوء استفاده از آن است.

برگزارى سمينار توسط افرادى که با مقدمات اين موضوعات آشنايى محدودى دارند اخيرا در جامعه ما متداول شده است و جالب است که در اکثر موارد نيز انگيزه هاى مادى هدف برگزارى آن مى شود.

بى توجهى ارگانها و سازمانهاى دولتى در همراهى با اين گروههاى نامتخصص نيز تاييدى مى شود بر توانايى آنها. نمونه اخير آن سمينار کاربردى تجارت الکترونيک است که در اهواز با همراهى ارگانهاى وابسته به شرکت نفت برگزار شد.

در آنجا شاهد بوديم که چگونه بخش زيادى از زمانهاى ارايه سخنرانى به تبليغ لپ تاپهاى شرکتى خاص اختصاص يافت و شاهد بوديم که چگونه يکى از مسولين دولتى به زحمت توانست يکى از بخش نامه هاى دولتى که آنرا بارها خوانده بوديم را به عنوان محتواى سخنرانى خود ارايه دهد.

شاهد بوديم که بسيارى از سخنرانيها پرداختن به موضوعات پيش پا افتاده بود و به اصطلاح شرحى بر آفتاب.

شاهد بوديم که چگونه مهمانان آن سمينار از هتل محل اقامت خود به خيابانهاى گرم اهواز بدرقه شدند و دست آخر اهواز تا تهران را زمينى برگشتند.

بعد از آن سمينار، مسوولين برگزار کننده آن آدرس شرکت خود را تغيير دادند و شايد ديگر هم به نام “موسسه گسترش زبان دوم” نياز نداشته باشند. نه توجهى به حقوق شرکت کنندگان در سمينار کردند و نه به حقوق سخنرانان دعوت شده به سمينار.

اما همان افراد که گروهى خانوادگى مى باشند اين بار با نام شرکتى ديگر سمينار ديگرى را با نام “Living Online” براى اواخر آبان ماه برنامه ريزى کرده اند.

همه اينها را نوشتم که دست آخر فرياد بزنم ” کيست که مانع اين سودجوييها شود؟ کدام ارگان صلاحيتها را تاييد مى کند؟”

مطمئن هستم که شما هم با من هم عقيده ايد که اين خود ما هستيم که بايد اطلاع رسانى نماييم و از گستره آنلاين خود دفاع کنيم. باور کنيد که مى توانيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا