تکنولوژی

ماه رمضان بازار کامپیوتر تهران را رونق داد

دنياى اقتصاد – بر خلاف سال‌هاى گذشته امسال بازار كامپيوتر با آغاز ماه رمضان رونق يافت.

به گزارش خبرنگار ما فعالان بازار كامپيوتر تهران وضعيت بازار را بهتر از ماه‌هاى مهر و شهريور اعلام كرده‌اند و معتقدند رونق بازار در ماه رمضان به علت افزايش قيمت برخى قطعات كامپيوتر است.

اين در حاليست كه كارشناسان بازار ماه رمضان را بهترين زمان خريد براى مشترين سيستم‌هاى كامپيوترى مى‌دانند زيرا طبق روال سال‌هاى گذشته در اين ماه بازار كامپيوتر راكد و قيمت‌ها كاهش مى‌يابد.

منوچهر آقازاده از همراه سيستم تهران به خبرنگار ما گفت: افزايش قيمت قطعاتى از جمله رم، سى‌پى‌يو و هارد در كشور هنگ‌ كنگ موجب گرانى اين قطعات در بازار كامپيوتر تهران طى يك هفته گذشته شده است كه اين امر نيز موجب تكاپوى فعالان بازار و مشتريان براى خريد قطعات شده است.

وى در ادامه گفت: هارد بين 3 تا 4 هزار تومان و سى‌پى‌يو بين 2 تا 10 هزار تومان گران شده و قيمت قطعاتى مانند مانيتور، كى‌بورد و موس نيز افزايش و يا كاهشى نداشته است.

وى وضعيت باار را بعد از ماه رمضان غير قابل پيش‌بينى عنوان كرد و گفت: بعد از ماه رمضان با آخر سال ميلادى مواجه مى‌شويم كه اگر شركت‌هاى خارجى اجناس خود را ارزان كنند قيمت‌ها كاهش مى‌يابد ولى اگر محصولات خود را توزيع و توليد نكنند قيمت در بازارهاى جهانى با افزايش روبه‌رو مى‌شود، اين وضعيت اكنون قابل پيش‌بينى نيست در نيمه ماه نوامبر ميلادى با تصميم كمپانى‌هاى بزرگ مشخص مى‌شود.

آقازاده در خصوص وضعيت بازار سخت‌افزار كامپيوتر و تاثير بودجه تكفا بر آن گفت: در سال‌جارى ميزان خريدهاى دولتى بسيار كم بود در حالى كه در سال گذشته خريد سازمان‌ها و ارگان‌هاى دولتى رونق و جن‌وجوش فراوانى به بازار داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا