تکنولوژی

با ايجاد IDCها قيمت اينترنت در كشور كاهش مى‌يابد

ایسنا – معاون گسترش فناورى اطلاعات شركت ارتباطات داده‌ها، گفت: نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود 26 كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاى سال به 512 كيلوبيت افزايش مى‌يابد.

“مهندس مهديون“ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد اقداماتى كه از سوى شركت ديتا در جهت بالا بردن سرعت اينترنت در كشور انجام شده است، اظهار داشت: بايد صدرصد برنامه‌ى پيش‌بينى شده در جهت توسعه‌ى اينترنت كشور تا آخر برنامه‌ى 5 ساله‌ى سوم تحقق يابد، در اين راستا تمام تلاش‌ما اين است كه ظرفيت پورت‌هاى داخلى را به 58 هزار پورت و ظرفيت بين‌المللى را تا STM1 افزايش دهيم كه در اين حالت براى لينك‌هاى داخل كشور استفاده‌ى وسيعى از شبكه‌ى فيبرنورى كشور خواهد شد، همچنين تامين پورت‌هاى مورد نياز، خصوصا براى شبكه‌ى بانكى كشور تا حدود زيادى تامين شده و بايد تجهيزات لازم توسط خود بانك‌ها نصب شود.

وى، تصريح كرد: اقدام براى خريد سفارشات فنى در سال گذشته انجام گرفته و ورود تجهيزات از ابتداى سال در حال انجام شدن است و چنانچه لينك‌هاى لازم توسط شركت زيرساخت در اختيار گذاشته شود، مشكل خاصى نخواهيم داشت، هم‌چنين ارايه‌ى مجوز PAP به شركت‌ها براى ارايه‌ى اينترنت پرسرعت نيز از جمله اقدامات در راستاى افزايش سرعت و سهولت دسترسى كاربران به اينترنت است.

معاون گسترش فناورى اطلاعات شركت ارتباطات داده‌ها، به استناد آمار امور مشتركان ديتا بر اين نكته كه نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود 26 كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاى سال به 512 كيلوبيت افزايش مى‌يابد تاكيد بيشترى داشت.

مهديون، در مورد وضعيت طرح ايجاد IDC در كشور گفت: ايجاد اين مجتمع‌ها، كمك بزرگى براى كاهش قيمت تمام شده‌ى اطلاعات مصرف كم پهناى باند بين‌المللى است، اين پروژه از سال‌ها‌ى قبل در مخابرات آغاز شده و نهايتا پروژه‌ى شارع 2 به عنوان پايلوت از سوى شركت ديتا تقريبا به بهره‌بردارى رسيده و دو مشترى براى “هاست“ كردن اطلاعات‌شان به ما مراجعه كرده‌اند.

مهديون، تصريح كرد: پيش‌نويس آيين‌نامه براى حمايت و در نظر گرفتن تخفيف‌هاى ويژه براى شركت‌هاى ارايه كننده‌ى خدمات اينترنت در جهت ايجاد IDC تكميل و براى كميسيون ماده‌ى 2 وزارتخانه فرستاده شده كه در صورت تصويب احتمالا براى اجرا به سازمان تنظيم مقررات فرستاده خواهد شد.

وى، ادامه داد: اميدواريم تا آخر سال شاهد تصويب آيين‌نامه‌ى مذكور و ايجاد 2 يا 3 مجتمع IDC قوى در كشور باشيم كه در اين صورت پيش‌بينى مى‌كنيم قيمت دسترسى به اينترنت در كشور كاهش پيدا كند.

وى، يادآور شد: با راه‌اندازى پروژه‌ى شارع 2 به عنوانى يك IDC نسبتا كوچك، مذاكراتى با صداوسيما انجام داديم تا فيلم‌هاى خود را روى آن هاست كند.

وى، با اشاره به تغيير سمت و فعاليت خود در معاونت گسترش فناورى اطلاعات شركت ديتا يادآور شد: با ايجاد اين معاونت مى‌خواهيم گلوگاه‌ها و مشكلات اصلى تكميل نشدن شبكه‌ى كشور و عدم دست‌يابى به اهداف نهايى توسعه‌ى اينترنت كشور را پيدا كنيم و در واقع اين معاونت به عنوان بازوى كارشناسى به معاونت فناورى اطلاعات وزارتخانه در تصميم‌گيرى بهتر كمك خواهد كرد.

نوشته های مشابه

‫116 دیدگاه ها

  1. iGaming 업계의 주역, 프라그마틱 게임은 모바일 중심의 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 제공하는 선도적인 제공 업체입니다.
    pragmatic-game.net

    프라그마틱은 항상 최고의 게임을 제공하죠! 여기에서 더 많은 흥미진진한 정보를 얻을 수 있어 기뻐요.

    https://www.12315dc.cn/
    https://enazarov.com/link/
    https://www.12315lt.cn/

  2. 프라그마틱 슬롯으로 감각적인 그래픽과 다양한 주제를 경험하고 보너스를 획득하세요.
    프라그마틱플레이

    프라그마틱 슬롯에 대한 정보가 정말 유용했어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 새로운 내용을 찾아보세요. 함께 지식을 나누면 좋겠어요!

    https://www.12315lb.cn/
    https://www.12315nv.cn/
    https://www.12378df.cn/

  3. 프라그마틱 게임은 선도적인 iGaming 콘텐츠 제공 업체입니다. 모바일 중심 다양한 포트폴리오와 고품질 엔터테인먼트를 자랑합니다.
    프라그마틱 슬롯 사이트

    프라그마틱에 대한 이 글 감사합니다. 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 유용한 정보를 찾아보세요. 서로 이야기 나누면 더 좋겠죠!

    http://www.iavstudios.com/
    https://e-trajet.net/hot/
    https://www.belgiumfire.com

  4. 현재 프라그마틱 게임은 iGaming에서 혁신적이고 표준화된 엔터테인먼트 콘텐츠를 제공하는 선도적인 업체 중 하나입니다.
    프라그마틱 플레이

    프라그마틱 슬롯에 대한 설명 정말 감사합니다! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 내용을 찾아보세요. 함께 발전하며 더 많은 지식을 얻어가요!

    https://www.lovesolutiondua.com
    https://www.aufootballjersey.com
    https://www.mp3fary.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا