تکنولوژی

3 شرکت مديريت تلفن اينترنتى را در دست مى گيرند

خبرگزاری سلام – پس از مطرح شن بحث فعاليت هاى غيرمجاز شرکت‏هاى فعال در حوزه (VOIP) نهايتا تصميم گرفته شد، کليه امور به 3 شرکت خصوصى واگذار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزارى سلام، مهندس ملکى پرست، رئيس اداره تحقيق و مشاوره شرکت ديتا با بيان مطلب فوق، افزود: اين 3 شرکت به مدت 2 سال بحث VOIP (هم تلفن از خارج به داخل، هم از داخل به خارج) را در دست خواهند گرفت و با توجه به مسائلى که در زمينه انحصار مطرح شده، بايد گفت: انحصار مربوط به يک شرکت است و زمانى که 3 شرکت مطرح باشد، عملا اين بحث منتفى است. ضمن اين که فعاليت در اين حوزه به نوعى مربوط به امنيت کشور نيز مى شود که با تعداد زياد شرکت‏ها، کنترل امنيت، با مشکلات جدى مواجه خواهد بود.

وى افزود: شرکت‏هايى که تاکنون مجوز تلفن اينترنتى از مبدا ايران به خارج از کشور را گرفته‏اند، همچنان مي‏توانند به فعاليت‏هاى خود ادامه دهند.

وى در بخشى از سخنان خود با اشاره به تاريخچه شبکه ديتا مخابرات بيان داشت: شبکه ديتا، کار خود را از سال 1370 آغاز کرده است و در آن زمان با استفاده از سيستم X25 اقدام به واگذارى 200 پورت کرد که در مدت زمان کوتاهى اين ميزان به يک هزار پورت افزايش يافت و پس از 3 سال شبکه ديتا از طريق 4 مسير، داراى ارتباط 64 کيلوبايت در ثانيه شد.

وى در ادامه با اشاره به برنامه 5 ساله سوم بيان داشت: در طول اين مدت، عمده فعاليت‏هاى ديتا صرف شبکه‏سازى شد و هيچ فعاليت عمده‏اى در زمينه applicationها وجود نداشت. در اين برنامه 2 شبکه، شامل IP و زيرساخت دسترسى در دست اقدام بود که با توجه به برنامه‏هاى گسترده در برنامه 5 ساله سوم، اهداف عمده‏ترى در زمينه فرهنگ‏سازى صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا