تکنولوژی

تصویب یک طرح دو فوريتی: قراردادهای خارجی بايد به تصويب مجلس برسد

آی تی ايران – مجلس شورای اسلامی طرحی دو فوریتی را به تصویب رسانده است که بر اساس آن کلیه قراردادهای مربوط به مربوط به بخش های پست و مخابرات و خدمات فرودگاهی که با سرمايه گذارای خارجی انجام می گيرد بايد ابتدا در مجلس به تصويب برسد.

به گفته برخی نمايندگان اين طرح از آن رو به تصويب رسيده که قراردادهايی که مشکلات امنيتی دارند به اجرا گذاشته نشوند.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پيش از اين نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت های ترکيه ای تاو و ترک سل در بخش های فرودگاهي و مخابراتی انتقاد کرده و خواستار لغو آنها شده بودند.

این در حالی است که برخی مقامات وزارت ارتباطات نيز خاطر نشان کرده بودند که نظر مثبت مجلسيان را درباره فعاليت برنده اپراتور دوم ( شرکت ترک سل) دريافت کرده اند.

بر اساس این طرح که از سوی احمد توکلی و حسن سبحانی نمايندگان منتسب به جناح محافظه کار حمايت می شد دولت موظف است كه در انعقاد قرارداد با شركت‌هاي خارجي و يا شركت‌هايي كه سهام آنها بيش از 49 درصد براي غير ايرانيان است و در موارد انعقاد قراردادهاي مشاركت، پيش فروش خدمات فرودگاهي و خدمات پروازي در امور هوانوردي و حمل و نقل هوايي مندرج در ماده 130 قانون برنامه سوم توسعه و واگذاري جزئي يا كلي فعاليت‌هاي مربوط به امور پست و مخابرات مندرج در ماده 124 قانون برنامه سوم توسعه، از مجلس شوراي اسلامي مجوز دريافت دارند.

به گفته جبارزاده یکی از نمایندگان مجلس که در مخالفت با این طرح سخن گفته بود اجراي اين طرح باعث مي‌شود ديگر كسي با اين كشور قرارداد نبندد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا