تکنولوژی

ابطحی:خيلى از مسئولين تراز اول نمى دنند که فرق وبلاگ با سايت چيست

نام نویسنده: عبدالله افتاده

خبرگزارى سينا – معاون رئيس جمهورى گفت: در جامعه سياسى امروز مهمترين اتفاقى که رخ داد اين بود که با توجه به قشر کثير جوانان در جامعه امروز که افرادى که مى خواهند پا به عرصه سياست بگذارند و مطرح شوند در لفاف حمايت از جوانان وارد عرصه مى شوند.

به گزارش خبرنگار سرويس جامعه اطلاعاتى خبرگزارى سينا، سيدمحمد ابطحى روز سه شنبه در افتتاحيه جشنواره،وبلاگ ها و جامعه اطلاعاتى سخن مى گفت،افزود: محيط وبلاگ ها، محيط آدمهاست با احساسات،تفکرات نو بدون هيچ سانسورى است و اگر کسى شرى نرساند مجموعه کسانى که ست اندرکار هستند خودشان بلد هم هستند که خيرى را که مى خواهند به خودشان هم برسانند.

وى افزود:جامعه وبلاگ نويسان خودش را با حضور خود و تلاش،خودش را اثبات کرد و اين راه مديون هيچ کسى نيست و اين خيلى نکته مهمى است که در حرکتهاى مدنى است که از درون جامعه رشد پيدا مى کند و بعد از اين که رشد کرد خودش را به حاکميت تحميل مى کند.

و ى اظهار کرد:در مسائل جامعه سياسى هم که بحث بود من هميشه روى اين نکته بحث مى کردم که در جامعه سياسى هم ما به عنوان يک مجموعه مهمترين کارى که توانسته در ايران اتفاق بيفتد اين است که جامعه ما عمدتا هم جوان هست اراده خودش را در جامعه در بسيارى از بخشها تحميل کند و حتى کسانى هم که با اين اراده مخالف هستند وادارکرد که اگر هم مى خواهند به نوعى خودشان را در عرض ديد مردم قرار دهند سعى کنند خودشان را به نوعى وابسته اراده نسل جوان نشان بدهند تا بتوانند حضور پيدا کنند که اين بسيار مهم است.
وى خاطر نشان کرد: اتفاقاتى که در عرصه فناورى اطلاعات جامعه ما افتاده است، در هيچ کدام حکومت از آنها نقشى نداشته است ، بلکه بيشترين مباحث بر حاکميت به عنوان واقعيت تحميل شده است.

وى افزود:هنوز برخى افراد با اين واقعيتها مقاومت مى کنند که به تدريج اين مقاومتها نيز کم شده و وضع موجود به رسميت شناخته خواهد شد.

وى گفت: هنوز خيل از مسئولين تراز اول نمى دانند که فرق وبلاگ با سايت چيست، چه کسانى وبلاگ نويسند، وبلاگ نويسان چه خصوصياتى دارند،چه چيزى مى نويسند، اما با اينکه اين ها دانش اين فن را ندارند ولى همه به نوعى احساس مى کنند يک اتفاقى در سطح جامعه افتاده است.

وى تصريح کرد: فعاليت جوانان در عرصه وب لاگ نويس بدون هيچ حمايتى اکنون به مرحله اى رسيده که امروز جريان حاکميت احساس مى کند که وب لاگ نويسى را بايد به رسميت بشناسد و در همين راستا در راه اندازى اين جشنواره به اين افراد کمک مى کند.

معاون رئيس جمهور افزود: بزرگترين دست آورد مجموعه کسانى است که به صورت مدنى با حرکت خود، حرکت مدن را از پايين شکل دادند و به جايى رساندند که امروز جامعه اين افراد را به عنوان جامعه وبلاگ نويسان بپذيرند.

وى گفت:ما بايد بگذاريم که جامعه وبلاگ نويسان به جاى اينکه ابزار هر جريان سياسى قرار بگيرد، بگذاريم خود وبلاگ نويسان بدون هيچ نظارتى فعاليت کنند و هر چه که مى خواهند بنويسند آزاد باشد و به نوعى تبديل نشوند به صنفى که امروز اين گروه و فردا آن گروه از اين مجموعه بخواهد سو استفاده کنند.

ابطحى اظهار کرد:يکى از افتخاراتى که داريم اين است که در اين دورانى که ما بسر مى بريم شاهد اين بوديم که يک جامعه جوان هويت خودش را از لحاظ فرهنگى و علمى اثبات کرد،هويت خودش را به جاى اينکه از راههاى ديگر اعلام بکند از راه نوشتن اثبات کرد از راه حرف زدن اثبات کرد و هر کسى آن چه را که در ذهنش نوشت،خوبى و بلاگ هم اين است که ملک پدرى هيچ کس نيست،يعنى همه مى تواند در اين محيط بنويسند و هيچ کس هم نمى خواهد از کسى بپرسد که اين مطلب را بنويسيم يا ننويسيم،اين محيط براى همه است و همه نوع افکار هم در اين محيط وجود دارد.

معاون رئيس جمهورى گفت:دو توصيه به اين جامعه نو پا مى کنم اول اينکه اگر يک مقدارى حرفهايى که مى نويسيم جدى تر و مستند تر باشد و اين خيلى مهم است،اگر با کسى هم دشمنى داريم دشمنى ها را اگر مستند ابراز کنيم خيلى بهتر است تا اينکه دشمنى ه خود را با احساسات نفرت و کينه به هم منتقل بکنيم.

وى افزود: نکته دوم هم اينکه در وبلاگ نويسى ما احتياج داريم به اينکه يک مقدارى تبليغ انديشه يک جاهايى را درست کنيم که سوژه، پيشنهاد بده، فکر پيشنهاد دهد و در حقيقت اتقاهاى فکرى که نيازمنديهاى خود را آنجا بنويسند و ديگران ببينند و پيشنهاد دهند هر کسى وبلاگ خود را به تنهايى ننويسد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا