تکنولوژی

تدابير مايکروسافت براى مقابله با Spam

سخا روش – روزانه بيش از 5 / 14 ميليارد نامه الکترونيکى ناخواسته ارسال مى گردد . سرويس پست الکترونيکى شرکت مايکروسافت ( Hotmail ) روزانه پذيراى بيش از 7 / 2 ميليارد نامه الکترونيکى ناخواسته مى باشد . شرکت مايکروسافت براى مقابه با نامه هاى الکترونيکى ناخواسته که از آنان با نام Spam ياد مى شود ، تدابير تازه اى را انديشيده است. اين شرکت قصد دارد عمليات فيلترينگ اين نوع از نامه هاى الکترونيکى را در مبداء انجام و در اين راستا از فن آورى هاى جديد Proofing استفاده نمايد .

پس از گذشت نوزده ماه از تعيين استراتژى مقابله با نامه هاى الکترونيکى ناخواسته توسط شرکت مايکروسافت ، اين شرکت در کنفرانس INBOX که اخيرا” در ارتباط با نامه هاى الکترونيکى در کاليفرنيا تشکيل شده است ، راهکارهاى جديد خود را ارائه نموده است .بخشى از برنامه اعلام شده مايکروسافت براى مقابله و توقف اين نوع از نامه هاى الکترونيکى ، استفاده از سيستم هاى فيلترنيگ براى نامه هاى الکترونيکى وارده و ارسالى توسط سرويس هاى Hotmail و MSN است . شرکت مايکروسافت از ساير مراکز ارائه دهنده سرويس پست الکترونيکى نيز خواسته است که از چنين روشى براى مقابه با Spam استفاده نمايند( بکارگيرى سيستم فيلترينگ براى نامه هاى الکترونيکى Inbound و Outbound ) .

فيلترينگ صرفا” بخشى از برنامه مايکروسافت براى مقابله با Spam بوده و اين شرکت سرمايه گذارى گسترده اى را در جهت ايجاد برنامه هاى کاربردى پيشگيرى و Proof نيز انجام داده است . بنا به اظهار نظر کارشناسان اين شرکت، سيستم فيلترينگ تنها زمانى مى تواند موثر واقع شود که از ساير فن آورى هاى پيشگيرى و Proofing نيز استفاده گردد .

اکثر سياست ها و راهکارهاى ارائه شده در جهت حفاظت از اطلاعات به صورت واکنشى بوده و هدف ، هدايت آنان به سمت عمليات پويشگرانه مى باشد (استفاده از فن آورهاى پيشگيرى و Proofing ) .

يکى از فن آورهاى Proofing که شرکت مايکروسافت هم اينک بر روى آن کار مى کند ، ارسال يک challenge به شکل يک معماى قابل محاسبه براى فرستنده پيام است .( در صورتى که سيستم فيلترينگ به يک نامه الکترونيکى به عنوان يک Spam شک نمايد) .

فرستنده و يا کامپيوتر فرستنده ، مى بايست معما را حل نموده تا معتبر بودن پيام ارسالى توسط خود را به اثبات رساند . فن آورى فوق ، هم اينک پياده سازى و تا سال آينده به بهره بردارى خواهد رسيد . راهکار فوق ، با ساير فن آورى هاى ارائه شده توسط مايکروسافت نظير Caller ID for E-mail و ” ليست هاى سفيد ” ، نيز مطابقت مى نمايد .

شرکت مايکروسافت قصد استفاده از فن آورى هاى متعددى به منظور مقابله با Spam در Hotmail و MSN را دارد . در چند روز اخير اين شرکت فيلتر Intelligent Message را براى سرويس دهنده پست الکترونيکى Exchange ، نيز ارائه نموده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا