تکنولوژی

سارا به جنگ ويروس ها مى رود

بخش خبر آى تى ايران – زمانى كه ويروس‌ بگل در ماه گذشته ميليون‌ها ويروس‌ را در معرض آلودگى قرار داد، سيمانتك يعنى يكى از شركت‌هاى بزرگ ضد ويروس مشكل را مستقيماً به «سار» ارجاع داد. مدير عامل اين شركت مى‌گويد: اين روزها و با واگذارى مشكل به سارا، شب‌ها راحت‌‌تر از قبل مى‌خوابد.
سارا در حقيقت در مركز بزگترين آزمايشگاه‌هاى مبارزه با ويروس‌ شركت سيمانتك و يكى از پرفروش‌ترين ويروس‌‌كش‌‌هاى دنيا يعنى نورتون قرار دارد. او در اصل، ماموريت و جايگاه بسيار مهمى داشته و اقدامات و نظراتش همواره در كانون توجهات قرار مى‌گيرد.
اما سارا نام يك شخص نيست. اين نام يك كامپيوتر است. اين نامى است كه از مركز تحقيقات خودكار ضد ويروس شركت سيمانتك گرفته شده و سارا در واقع در خط مقدم مبارزه با فايل‌هاى كامپيوترى مخرب قرار گرفته است.
اين كامپيوتر به صورت خودكار هزاران فايل كامپيوترى در حال جابه‌جايى در سراسر دنيا را بررسى كرده و موارد مشكوك به ويروس را به سرعت شناسايى مى‌ند.
به اين ترتيب سارا بدون هيچ كمك انسانى فايل آلوده را از كار انداخته و پيش از آلودگى به ميليون‌ها كامپيوتر ديگر e-mail ارسال كرده و آنها را از روش گسترش آگاه مى‌كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا