تکنولوژی

برنامه هاى تهاجمى مايكروسافت براى «جست و جو»

نام نویسنده: استفان اولسن

همکاران سيستم – ردموند، يكى از مديران اجرايى مايكروسافت روز جمعه گفته است: «مايكروسافت قصد دارد سرويس فراگيرى را براى وب لاگ‌ها و توسعه‌ى شبكه‌ى ارتباطات اجتماعى، معرفى و ارايه كند.»
يوسف مهدى، معاون اطلاعات و خدمات تجارى شركت مايكروسافت در كنفرانس سالانهى تبليغات آنلاين شركت يادشده، درباره‌ى «سرمايه گذارى بزرگ» آنان بر روى «مقوله جست و جو» صحبت كرد.
او در صحبت هاى خود، به تشريح موتور جست و جوى اخير مايكروسافت براى Browser و ابزار جديد جست و جوى اخبار را كه هدف آن به دست آوردن نتايج مناسب‌تر، مرتبط‌تر و شخصى‌تر است، پرداخت.
افزون بر اين، او طرح وب لاگ‌ها و محصولات شبكه‌ى ارتباطات اجتماعى را مورد اشاره قرار داد و گفت: « مايكرو سافت قصد دارد تا الگوريتم‌هاى پردازش كلام طبيعى را توسعه دهد.» اين تكنولوژى به بازديدكنندگان اجازه خواهد داد تا سوالاتى همچون «بلندترين كوه كدام است؟» را با استفاده از كليد واژه‌ها مطرح سازند.
مهدى، جزييات بيشترى را درباره‌ى سرويس جست و جويى كه در آينده‌ى نزديك به بازار عرضه خواهد شد، ارايه نكرد، اما به برخى از قسمت‌هاى تحقيق اشاره داشت. او گفت كه هنوز يكى از اين دو خواست براى جست و جو، بى پاسخ مانده است. حال آن كه روش‌هاى مختلفى براى به نتيجه رساندن آن به كار گرفته شده است. يكى از اين روش‌ها شناخت بهتر جست و جوگران است.
گوگل، رقيب جست و جوگرهاى مايكروسافت، سرويس شبكه‌ى اجتماعى را با نام «اوركات» توسعه داده است كه قصد دارد به وسيله‌ى آن در سال آينده خدمات جست و جوى خود را يكپارچه سازد.
استيو بالمر، مدير عامل مايكروسافت روز پنج شنه با اظهار تاسف گفته است: «مايكروسافت در گذشته، آن چنان كه بايد و شايد بر روى تحقيق و توسعه‌ى جستجوهاى داخلى سرمايه گذارى نكرده است، اما شركت هم اكنون به اشتباه خود پى برده است و براى عرضه كردن محصولات جستجوى خودش در دوازده ماه آينده برنامه ريزى مى‌كند.»

اخبار سى نت / 26 مارس 2004

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قیمت گوشی پوکو X3 شیائومی – Xiaomi Poco X3

    قیمت گوشی می 10 تی شیائومی 5G – Xiaomi Mi 10T 5G

    قیمت گوشی می 9 شیائومی – Xiaomi Mi 9

    قیمت گوشی پوکو M2 پرو شیائومی | Xiaomi Poco M2 Pro

    شیائومی ساخت دانگل استریم Mi TV Stick را تأیید کرد

    احتمال عرضه زودتر از موعد پرچمدار بعدی شیائومی قوت گرفت

     

    redcircle.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا