تکنولوژی

جريمه‌ى مايكروسافت چگونه خرج خواهد شد؟

systemgroup – مايكروسافت بايد چيزى در حدود 500 ميليون يورو (331 ميليون پوند) را به دليل استفاده‌ى نامناسب از شرايط سلطه‌ى خود در بازار به اتحاديه‌ى اروپا بپردازد.
چه بر سر اين پول خواهد آمد؟
آن هنگام كه زمان پرداخت جريمه‌ى شركت مايكروسافت فرا رسد، و البته چنانچه اين درخواست جريمه نهايى گردد، كل 497 ميليون يورو به بودجه‌ى عمومى اتحاديه اروپا واريز خواهد شد. بودجه‌ى يادشده، همان پولى ست كه توسط اعضاى اتحاديه پرداخت مى شود و به گونه هاى مختلف صرف اعضا مى گردد.
اين جريمه، به پول بادآورده مى‌ماند، اما تا پرداخت آن زمانى مورد نياز است، چرا كه حل موضوع مى تواند تا هفت سال به طول انجامد. چه آن گاه، اعضاى اتحاديه اروپا از 15 كشور به 25 كشور خواهد رسيد، چرا كه در اول مه مه، قبرس، جمهورى چك، استونى، مجارستان، لاتويا، ليتوانى، مالتا، لهستان، اسلواكى و اسلوانى به اين اتحاديه خواهند پيوست.
اتحاديه با پول زيادى سر و كار خواهد داشت و اين جريمه در برابر بودجه 100 ميليارد يورويى اتحاديه، بسيار ناچيز است.

بيشتر پول به كجا خواهد رفت؟
در حدود نيمى از آن صرف كمك به بخش كشاورزى از طريق پرداخت يارانه به كشاورزان و محصولات آنان و نيز توسعه‌ى روستايى خواهد شد.
بخش دوم آن، يعنى حدود يك سوم آن به صندوق اتحاديه اروپا خواهد رفت كه از كشورهاى كم درآمد اتحاديه حمايت مى‌كند. گفتنى آن كه در حال حاضر، ايرلند، اسپانيا، پرتقال و يونان بيشترين استفاده را از اين صندوق دارند.
پس ماند اين پول، صرف برنامه‌هاى تحقيقاتى و آموزشى، كمك به كشورهاى خارج از اتحاديه همچون آفريقا و بالكان و همچنين هزينه‌هاى ادارى مى‌شود كه بيشتر اين هزينه‌ها را هزينه هاى خريد كامپيوتر و نرم افزار و نرم افزارهاى مايكروسافت تشكيل مى‌دهد.
يكى از سخن‌گويان اتحاديه اروپا مى‌گويد :« البته ما نيز همچون هر كس ديگرى، از ويندوز استفاده مى‌كنيم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا