تکنولوژی

كافى نت‌ها در كربلا هم رشد و توسعه مى‌يابند

ايرنا – پس از سقوط صدام، زمينه ايجاد ارتباط و بسط و گسترش روابط مردم عراق با دنياى خارج بيش از گذشته فراهم شده است.
گسترش مراكز اينترنتى، ايجاد دفاتر مخابراتى براى تماس‌هاى بين‌المللى و توسعه شبكه مخابراتى و تلفن همراه از جمله مواردى است كه از آن مى‌توان به‌عنوان نمونه‌هايى از تلاش‌هاى انجام شده براى توسعه اين روابط با دنياى خارج نام برد.
گشايش و راه‌اندازى پنج مركز اينترنتى (كافى نت) در شهر كربلا در ماه‌هاى اخير، گواه روشنى از تلاش ملت ستمديده عراق براى گسترش ارتباطات با دنياى خارج و به‌ويژه جهان اسلام است.
ملت عراق كه در 35 سال حاكميت صدام جنايتكار انواع سختى‌ها، مشقت‌ها و محروميت‌ها را تحمل كردند، اكنون در تلاشند تا با ايجاد و توسعه ارتباطات با دنياى خارج، خود را از انزوا خارج كنند.
ميثم عبود ابراهيم، معروف به ابورضا كه مديريت مركز اينترنتى نينوا در شهر كربلا را برعهده دارد روز چهارشنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: در حال حاضر علاوه بر اين مركز چهار مركز، ديگر خدمات اينترنتى به مراجعه‌كنندگان، خدمات ارائه مى‌كنند.
ابورضا تاكيد كرد كه فعاليت تمام مراكز اينترنتى كه مردم از آن بتوانند استفاده كنند، پس از سقوط صدام مهيا شده است.
وى عمده مراجعه‌كنندگان به مراكز اينترنتى در عراق را جوانان دانست و گفت: با افزايش شمار زايران ايرانى كه به عراق سفر مى‌كنند، فعاليت اين دفاتر نيز رونق بيشترى يافته است.
عبود ابراهيم خاطر نشان كرد: علاوه بر مردم عادى و زايران، بسيارى از خبرنگاران رسانه‌هاى خارجى نيز اخبار و گزارش‌هاى خود را با استفاده از شبكه ماهواره‌اى اينترنت به كشورهاى متبوع ارسال مى‌كنند.
به گفته وى: تماس تلفنى، رايت CD، تبديل فيلم‌هاى V.H.S به CDو چت كردن و ميل فرستادن از جمله خدماتى است كه مراجعه كنندگان به مراكز اينترنتى در عراق از آن استفاده مى كنند.
در حال حاضر هزينه استفاده يك ساعت از اينترنت در شهر كربلا حدود هزار تا يك هزار و پانصد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا