تکنولوژی

راه اندازى نخستين شهرك بانكدارى الكترونيك در دانشگاه شهيد بهشتى

ايسنا – نخستين شهرك بانكدارى الكترونيك با مشاركت بانك تجارت و دانشگاه شهيد بهشت در محل اين دانشگاه راه‌اندازى مى‌شود.
اين پروژه به منظور حذف پول كاغذى و استفاده از پول الكترونيكى در دانشگاه اجرا شده و كليه دانشجويان را در مقاطع تحصيلى مختلف تحت پوشش قرار خواهد داد.
مراحل اجراى اين پروژه با نصب دستگاه‌هاى خودپرداز بانك تجارت در مكان‌هايى چون رستوران ، بوفه، تعاونى، فروشگاه و كليه اماكنى كه مبادلات پولى دانشجويان انجام مى‌شود، آغاز و با ايجاد ارتباط ميان دستگاه‌هاى فوق و حساب‌هاى ايجاد شده براى دانشجويان، كليه نقل و انتقالات پولى به صورت مجازى تكميل خواهد شد. همچنين ايجاد فرهنگ استفاده از پول مجازى در ميان دانشجويان كشور و اراه خدمات بانكى الكترونيكى از ديگر اهداف اين طرح است.
بنابراين گزارش نحوه‌ى اجراى طرح فوق به اين شكل است كه در ابتدا براساس ليست دريافتى از دانشكده‌هاى مختلف براى كليه دانشجويان تجارت كارت جوان صادر خواهد شده و توسط امور دانشجويى ميان دانشجويان توزيع خواهد شد، سپس دانشجويان مى‌توانند در هنگام خريد تنها با كشيدن كارت بر دستگاه (pos) نصب شده و در فروشگاه مربوطه پرداخت پول را به صورت مجازى انجام دهند و معادل مبلغ اجناس خريده شده به صورت اتوماتيك از حساب دانشجويان كسر شده و به حساب فروشگاه واريز خواهد شد.
علاوه بر اين دانشجويان مى‌توانند از طريق همان «تجارت كارت جوان» از دستگاه‌هاى خودپردازى كه در محوطه مركزى دانشگاه و خوابگاه نصب مى‌شود به دريافت مستقيم پول اقدام نمايند. از طريق اين طرح انتقال سريع وجوه به صورت 24 ساعته از استانهاى مختلف كشور به حساب دانشجويان و برعكس امكان پذير شده و دانشجويان مى‌توانند علاوه بر بهره‌مند شدن از سود روزشمار و خدمات بانك تجارت اقساط وامهاى دانشجويى خود را بدون حضور در شعبه بانكى پرداخت كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا