تکنولوژی

اظهارات مدير فنى سايت رويداد درباره حمله اينترنتى به اين سايت

رويداد – اظهارات مدير فنى سايت در خصوص حمله به اين خبرنامه و فعاليت هاى انجام شده در خصوص مشکل ايجاد شده «خبرنامه رويداد» پايگاه اطلاع رسانى وابسته به جبهه مشارکت ايران اسلامى با حمله اينترنتى(هک) به مدت 3 روز است که از چرخه اطلاع رسانى بازمانده است.
مدير فنى سايت رويداد با اعلام خبر فوق اعلام داشت: در بحبوحه انتشار اخبار حساس مربوط به تحصن نمايندگان و حاشيه جريان برگزارى انتخابات مجلس هفتم و تحولات و اقدامات اصلاح طلبان براى حفاظت از حقوق اساسى ملت و لزوم اطلاع رسانى به موقع و سريع از سوى مراکز خبرى و پايگاه هاى اينترنتى در اين خصوص، ستاد ضداصلاحات با استفاده از ترفندى جديد علاوه بر حکايت فيلترينگ و گزينش سايتهاى سياسى-خبرى محافل اصلاح طلب، ترفند تازه اى را گريبانگير سايتهاى اصلاح طلب در محيط شبکه اينترنت کرده است.
اين مسئول سايت رويداد ماجرا را به اين شکل توضيح مى دهد: بازديدکنندگان سايت رويداد در دو روز پيش پس از درج آدرس سايت با هيچ صفحه اى در اينترنت روبرو نشدند. دست اندرکاران رويداد، ابتدا فکر مى کردند که اين سايت نيز فيلتر شده و در صدد اقداماتى برآمدند تا اين مشکل مرتفع گردد، اما تلاش براى عبور از فيلترها حکايت از داستان ديگرى داشت. ميزبان و سرويس دهنده مرکزى سايت غيرفعال شده بود، ساير سايتهاى قرار گرفته بر روى اين ميزبان اينترنتى فعال بودند.
مدير فنى رويداد با ادامه با اشاره به پهناى باند براى استفاده از هر سايت بر روى سرويس دهنده هاى مرکزى سايت ها ادامه داد: از آنجا که اين سرويس دهنده ها، ميزبان سايتهاى متعددى هستند، بديهى است که منابع خود را به ميزان مورد توافق با گردانندگان سايتها، بين آنها تقسيم کنند. يکى از مهمترين منابع مورد استفاده، پهناى باند شبکه است. اما آنچه براى رويداد اتفاق افتاده، اين مساله است که پهناى باند تخصيص داده شده به آن دچار حالت «سرريز» شده است. البته سرريز پهناى باند، دلايل متعددى مى تاند داشته باشد. مثلا هرچه مراجعه کننده به سايتها بيشتر باشد، پهناى باند بيشترى مورد نياز است. گزارشهاى سرويس دهنده اينترنتى ما، حاکى از آن بود که در چند روز گذشته بيش از 2.000.000 بار با سايت ارتباط برقرار شده است.
وى در ادامه گفت: در اين مرحله سئوالى که براى گردانندگان خبرنامه ييش آمد اين مسئله بود که “چنين حجم بيننده، چگونه ناگهان به سمت سايت سرازير شده است؟” پاسخ به اين سئوال پس از مدتى براى گردانندگان رويداد روشن گرديد و آن اينکه ظاهراً سايت از جانب عمل کننده هاى هوشمند اينترنتى که نرم افزارهايى توزيع شده هستند، مورد حمله – جهت بالابردن درخواست بازديدکننده- قار گرفته است که در نتيجه آن ميزبان دچار اتلاف توان و نهايتاً مجبور به غيرفعال کردن سايت مى شود.
اين مسئول فنى سايت در توضيح اين نوع حمله به سايت توضيح داد که: اين عمل کننده هاى اينترنتى، در زمانى کمتر از ثانيه، هزاران درخواست «مجازى» و «غيرواقعى» مشاهده را به صورت متوالى ارسال کرده و آن را رها مى کنند و با افزايش دادن حجم بازديد به نسبت ظرفيت سايت، موجب از کار افتادن آن مى شوند.
مدير فنى رويداد در ادامه با اشاره به سوابق محافظه کاران در فيلترينگ سايت هاى اصلاح طلب مانند «امروز» گفت: اين روش از جانب همان جريانى که برخورد با سايتهاى سياسى را در دستور کار خود دارد، مورد استفاده قرار گرفته است، و به اين طريق مى خواهد هزينه از کارافتادن سايتها را به ميزبانها تحميل کند، بدون اينکه رسوايى فيلترينگ را براى خود به همراه داشته باشد.
در پايان مدير فنى پايگاه اطلاع رسانى رويداد ابراز اميدوارى کرد: مسئولان سايت در تلاشند تا با استفاده از سيستمهاى امنيتى هوشمند که مختص مقاومت در برابر چنين حملاتى طراحى شده اند، اين روش را خنثى خواهد کرد و مورد پيگيرى گردانندگان رويداد است و اميدواريم تا چند روز آينده، اين مهم امکان پذير شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا