تکنولوژی

پس از تايوان ،ايران به بزرگترين قطب توليد CD و DVD خام در جهان تبديل مى‌شود

بخش خبر آى تى ايران – ايران با همكارى چند شركت معتبر بين‌المللى پس از كشور تايوان به بزرگترين قطب توليد CD و DVD خام در جهان تبديل مى‌شود.
به گزارش ايسنا، در حالى كه ايران يكى از بزرگترين مصرف‌كنندگان ديسك‌هاى نورى خام در جهان است، بهمن‌ماه امسال بزرگترين كارخانه توليد CD و DVD خام خاورميانه به بهره‌بردارى مى‌رسد.
فاز اول اين كارخانه براى توليد نيم ميليارد ديسك نورى در سال طراحى شده است كه تا شهريورماه سال ‌٨٣ به بهره‌بردارى كامل خواهد رسيد. ساختمان و تجهيزات اين كارخانه كه بسيار پيشرفته و داراى بالاترين سطح تكنولوژى روز دنياست در بهمن‌ماه امسال تكميل و دو خط توليد نصب و راه‌اندازى و پس از آن به سرعت باقى خطوط توليد به چرخه توليد خواهند آمد.
با راه‌اندازى فاز اول نياز ايران و كشورهاى منطقه و مجاور به طور كامل به CD و DVD خام برطرف خواهد شد و به لت اين توليد انبوه پيش‌بينى مى‌شود با ورود توليدات اين واحد به بازار داخلى قيمت اين كالا تا ‌٦٠ درصد كاهش يابد و علاوه بر آن از خروج ساليانه ‌٥٥ ميليون دلار ارز جلوگيرى شده و حدود همين مبلغ ارز از صادارت اين كالا عايد كشور شود.
بنا بر گزارش روابط عمومى شركت توليدكننده ديسك‌هاى نورى در ايران، فاز دوم اين پروژه تا پايان سال ‌٨٣ به بهره‌بردارى خواهد رسيد كه توليد نهايى اين فاز چندين برابر فاز اول بوده و با همكارى شركت‌هاى معتبر جهانى مانند سامسونگ و فيليپس طى قراردادهاى جداگانه‌اى به صورت تضمينى و صرفا براى صادارت به كشورهى اروپايى و شمال و جنوب آمريكا خوهد بود. با راه‌اندازى اين فاز حدود ‌٤٣٠ ميليون دلار ارز سالانه نصيب كشور خواهد شد كه اين رقم در بخش صدور محصولات صنعتى كشور بسيار قابل توجه و كم‌نظير است.
با تكيمل اين كارخانه و همكارى مناسب مسوولان و دست‌اندركاران استان قزوين حدود دو هزار فرصت شغلى در اين استان ايجاد خواهد شد.
محمدرضا ماشاالهى ـ مدير پروژه ساخت كارخانه ديسك‌هاى نورى در ايران ـ اعلام كرد:« براى نخستين بار كليه عمليات طراحى و اجراى اين پروژه از سوى گروه مهندسان شركت تولى ديسك‌هاى نورى در ايران انجام شده كه تماما از كارشناسان داخلى است.»
وى گفت:« اين گروه توانسته‌اند كارخانه‌اى به مساحت ‌١٥٠ هزار متر مربع را طى مدت ‌٥/٢ ماه به صورت شبانه‌روزى به اتمام رسانند كه ركوردى كم‌نظير در زمينه‌ ساخت كارخانه‌هاى صنعتى در كشور است.» ماشاالهى اعلام كرد:‌« فضاهاى خاص و تخصصى توليد اين كارخانه توسط برترين كارشناسان اروپايى و با همكارى متخصصان داخلى و زير نظر مستقيم شركت اشتيگ‌همتگ آلمان طراحى و اجرا شده است. به علاوه توليد CD و DVD خام در زمان راه‌اندازى كارخانه تحت امتياز شركت اشتيگ‌همتگ آلمان انجام مى‌پذيرد. در اين راستا يك تيم متشكل از متخصصان آلمانى تا پايان راه‌اندازى فاز دوم اين كارخانه بر كيفيت محصولات توليدى و انتقال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا